טיקטוק ידועה בשימוש נרחב בתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, וקשה למשתמשים להבחין בין תוכן אמיתי למזויף. כעת, טיקטוק עושה צעד משמעותי במסגרת המאבק במידע כוזב/מוטעה. החברה, בדומה למטא החלה לסמן תוכן שנוצר באמצעות בינה מלאכותית, תוך שימוש בתכונה של אישורי תוכן (Content Credentials). מטרת הסימון: לסייע למשתמשים להבין את מקור התוכן שהם רואים, ולזהות בקלות רבה יותר תוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית.
החותמת הדיגיטלית של טיקטוק: נלחמים בזיופים ובפייק ניוז
אישורי תוכן הם סוג חדש של מטא-נתונים המאפשרים ליוצרים להטביע מידע על עצמם ועל תהליך יצירתם ישירות לתוך התוכן שלהם. מידע זה כולל נתונים כמו שם היוצר, תאריך יצירת התוכן, תוכנות ותוספים ששימשו לתהליך היצירה, ואף תיעוד השינויים שבוצעו בה לאורך זמן. מדובר במעין חותמת דיגיטלית וגלויה.
הצעד מגיע בתגובה לביקורות מצד גורמים בתעשיית המוזיקה, כמו גם פוליטיקאים וכלי תקשורת רבים. לטענת המבקרים, טיקטוק לא עושה מספיק כדי לשמור על זכויות יוצרים ולמנוע הפצת מידע מוטעה. בכיר בחברה מסר:
“טיקטוק מתחילה לסמן באופן אוטומטי תוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, בכך אנחנו הופכים לפלטפורמה הראשונה לשיתוף סרטונים שמשתמשת ברגולציות של המועצה”.
לטענת בכירים בטיקטוק, בעתיד הקרוב התהליך יתרחב גם לתכני אודיו. חשוב לציין שגם כיום חוקי טיקטוק מחייבים את יוצרי התוכן לתייג באופן ידני תכנים שנוצרו על ידי בינה מלאכותית. עם זאת, הסימון האוטומטי יהווה חיזוק משמעותי במאבק נגד פייק ניוז.
C2PA: גוף חדש לניטור מידע מוטעה ברשתות חברתיות
הצעד של טיקטוק מגיע גם על רקע הקמתה של “הקואליציה לאמינות המידע” (C2PA), גוף שהוקם כדי להילחם בהפצת מידע מוטעה והונאות ברשת. הקוליאציה הוקמה כיוזמה משותפת של חברות וגופים גדולים, ביניהם אדובי, מייקרוסופט, BBC ואחרות.
לסיכום, הסימון החדש של טיקטוק הוא צעד חשוב בקידום שקיפות ואחריות דיגיטלית, וצפוי לתרום רבות למאבק במידע המוטעה בפלטפורמות חברתיות. חשוב שמשווקים דיגיטליים יהיו מודעים לשינויים אלו ויתעדכנו באופן קבוע במדיניות של טיקטוק. כדאי להתאים את אסטרטגיות השיווק בהתאם לשינויים הללו, ולשים דגש על יצירת תוכן אותנטי.