חדשות טובות למשתמשים ב-YouTube Shopping – בהמשך לכלים חדשים ליוצרים, יוטיוב כעת מוסיפה כלים כלים חדשים לשדרוג חוויית הקניות בפלטפורמה. עכשיו, תוכלו להציג את המוצרים האהובים עליכם באופן ייחודי, ליצור שיתופי פעולה עם מותגים מצליחים ולגלות כיצד לשפר את חוויית הקניות עבור המשתמשים שלכם, תוך מקסום הרווחים.
קולקציות שופינג, שיווק שותפים ותיוג מוצרים בקלות
יוטיוב מדווחת על צמיחה של 25% בזמן הצפייה בסרטוני שופינג בפלטפורמה בשנת 2023. על רקע הצמיחה, היא משיקה פיצ’רים חדשים למותגים ויוצרי תוכן בתחום:
- קולקציות שופינג (Shopping Collections): קולקציות הן פיצ’ר חדש ביוטיוב שופינג המאפשר ליוצרים להציג את המותגים האהובים עליהם בצורה ייחודית ומושכת. באמצעות יצירת קולקציות להשראה, תוכלו לאסוף ולהציג מוצרים שונים תוך התמקדות בסגנון ספציפי, או בסוג מסוים של בגדים (לדוגמה: “עיצוב ציפורניים לקראת האביב” או “איפור בסגנון פרפי”). הקולקציות יופיעו ברשימת המוצרים שלכם, בעמוד החנות ובתיאור הסרטון. נכון לעכשיו, ניתן לייצר את הקולקציות באפליקציית הסטודיו בסמארטפון, אך בעתיד הקרוב הפיצ’ר יושק לשימוש גם בדסקטופ.
- הצעות חדשות לשיווק שותפים: יוטיוב משיקה תוכנית שיווק שותפים חדשה, שתאפשר ליוצרי תוכן להתחיל בשיתופי פעולה עם מותגים ומעצבים. במסגרת התוכנית תוכלו להציע קוד קופון והנחות בלעדיות לצופים, וגם לקבל מוצרים להתנסות וסקירה. תוכנית השיווק תהיה פשוטה לשימוש ותוכלו לגשת אליה ישירות מאפליקציית יוטיוב.
- תיוג מוצרים רבים בלחיצת כפתור: הפיצ’ר החדש יאפשר ליוצרים לתייג מוצרים בסרטונים קודמים בספריית הוידאו שלהם, בלחיצת כפתור אחת. מדובר בפיצ’ר משמעותי שיאפשר לכם להפיק רווחים מתוכן ישן שעדיין נהנה מתנועת צופים, בלי יותר מדי השקעה מצדכם.
- אינטגרציות נוספות: יוטיוב ממשיכה להוסיף אינטגרציות לפלטפורמות שונות. כעת, גם Fourthwall מצטרפת לרשימה.
הקרב על שוק הקניות באונליין – יוטיוב נגד טיקטוק
חנויות ביוטיוב נחשבות לפיצ’ר חדש יחסית בפלטפורמת הוידאו הפופולרית. החנויות למעשה מאפשרות ליוצרי תוכן ובעלי עסקים להקים חנות וירטואלית ישירות בתוך ערוץ היוטיוב שלהם, ודרכה למכור מוצרים דיגיטליים ופיזיים לקהל היעד. ההשקה של הפיצ’רים החדשים ביוטיוב יוצאת לפועל כשברקע טיקטוק מרחיבה את אחיזתה בשוק. לפי דיווחים שונים, “החנות של טיקטוק” (Tiktok Shop) שואפת להגדיל את נתח השוק שלה בארה”ב עד ל-17.5$ מיליארד דולר בשנה הקרובה. יהיה מעניין לגלות כיצד הפיצ’רים החדשים של יוטיוב ישפיעו על שוק הקניות האינטרנטי, ומי תנצח בקרב הענקים – יוטיוב או טיקטוק. כך או כך, לנו כמפרסמים בפלטפורמות כדאי להתעדכן בכלים החדשים כדי להגדיל את המכירות.