במהלך שמשנה את כללי המשחק, פייסבוק מציגה נגן וידאו חדש במסך מלא, שמחולל מהפכה באופן שבו משתמשים מקיימים אינטרקציה עם תוכן וידאו בפייסבוק. בזכות העדכון, תוכלו לקבל עיצוב אחיד לכל הסרטונים בפייסבוק. זה כולל את הצפייה בסרטוני ה”רילס”, בסרטונים ארוכים יותר ואת התוכן בשידור חי, מה שמספק חווית וידאו חלקה. יוצרי תוכן שישתמשו בפיצ’ר החדש, יכולים כעת למנף כל סרטון ולשפר את מעורבות הצופים בתוכן.
פיצ’רים עיקריים
העדכון האחרון של פייסבוק, כולל נגן וידאו רב-תכליתי במסך מלא, אשר מסתגל לכל פורמטי הוידאו, והמשמעותי ביותר: סרטונים אופקיים בלחיצה על “מסך מלא”. בסרטונים ארוכים יותר, מתוך הנחה שהצופים לא תמיד מעוניינים לצפות בסרטון באופן רציף, בפייסבוק הוסיפו שני כפתורים, שמאפשרים להריץ את הסרטון 10 שניות קדימה או אחורה – לניווט קל ומהיר. העדכון מבטיח שהמשתמשים ייתקלו בהמלצות וידאו רלוונטיות יותר המותאמות לתחומי העניין שלהם, מה שעבור היוצרים עשוי ליצור עוד יותר חיבור עם קהל היעד ודרך חדשה לחיזוק הקשר עם הקהילה. או כמו שנמסר ממטא:
“בתוך נגן הווידאו המשודרג במסך מלא, נקבל גם המלצות משופרות לסרטונים בכל האורכים שאנו חושבים שסביר להניח שתהנו מהם על סמך תחומי העניין שלך. לדוגמה, אנו עשויים להמליץ על ריל שנותן לך השראה לשגרת איפור יומיומית מהירה או סרטון הדרכה ארוך יותר על שיפורי בית בעצמך מבעלי בתים מנוסים.”
למה הסרטונים האופקיים כל כך משמעותיים?
בכל הרשתות החברתיות, יחד עם הסרטונים הקצרים מסתמנת לה גם מגמה הפוכה – משתמשים שרוצים לצרוך סרטונים ארוכים יותר, בעלי עומק רב יותר. לא מזמן הודענו על העידוד המוצהר של טיקטוק לסרטונים ארוכים יותר, ונראה שזו מגמה גם בשאר הרשתות החברתיות. סרטונים ארוכים מכילים מסרים עמוקים יותר, והם מאפשרים ליוצרים לחבר יותר את המשתמשים אל החוויה, מה שגורם לזיכרון חזק יותר של המותג, העסק או של היוצר עצמו. לכן, פעמים מסוימות יהיה יותר קל להעביר את המסרים במסך רחב, ממש בדומה לסרטוני יוטיוב – שהם מטבעם סרטונים ארוכים יותר בדרך כלל.
הייחודיות בפייסבוק, היא שכעת אותו סרטון יוכל לתפקד גם כסרטון רילס מאונך, וגם כסרטון שנראה לרוחב – מה שמאפשר גמישות רבה יותר, הן למשתמשים והן ליוצרים.