דובר גוגל אישר מול Search Engine Land שהעדכון הוא רק “עדכון הגדרתי” – והכוונה היא שהוא לא ישפיע על מדדי הביצועים בפועל. אז בואו נבין למה חשוב לנו לדעת על זה, ועל המשמעויות. העדכון בגוגל נוגע לשינוי במיקומים של מודעות ממונות בתוצאות החיפוש ובהגדרת הפרמטרים שלהן. השינויים כבר מורגשים בפועל, ויש להם השפעה על אופן ניתוח הביצועים של קמפיינים, ועל קבלת החלטות בנוגע לאופטימיזציה.
גוגל משנה את הגדרת המודעות בראש הדף – מה חשוב שתדעו?
“מודעות בראש הדף” (Top ads) הן מודעות שמוצגות בראש תוצאות החיפוש, מעל לתוצאות החיפוש האורגניות. כעת, גוגל מרחיבה את הגדרת המודעות הללו גם למודעות שיופיעו מתחת לתוצאות האורגניות. לפי ההגדרה המחודשת, מיקום המודעות הוא דינמי, וישתנה לפי שאילתות החיפוש של הגולשים. העדכון החדש עורר בלבול מסוים בקרב הגולשים. בתגובה לשאלות, נציגה מטעמה של מערך המודעות בגוגל הבהירה שהשינוי החדש הוא שינוי בהגדרה, ולא שינוי באופן שבו יחושבו מדדי החשיפה של המודעות. לפי ההבהרה, רוב המודעות עדיין יופיעו בראש העמוד מעל לתוכן אורגני, אך חלקן יכולות להופיע גם מתחתיו.
כדאי לציין שהשינוי הוא חלק ממגמה מתמשכת, ובגוגל מתכוונים להמשיך לבחון את האופן שבו יוצגו מודעות בתוצאות החיפוש בעתיד.
כיצד השינוי ישפיע צפוי להשפיע על המפרסמים?
ההגדרות החדשות צפויות להשפיע על מדד החשיפה של המודעות, ועל מידת הבולטות שלהן. מיקום המודעה נקבע לפי פורמולת דירוג מודעה שמבוססת על גורמים רבים. גם אם הפורמולה עצמה לא משתנה, היא עדיין תושפע מהשינויים הללו. לפיכך כדאי לבחון את מדד ה-CTR. השינויים יאפשרו למפרסמים לקבל החלטות מושכלות, אך יקשו על השוואת ביצועים בין קמפיינים לאורך זמן בגלל השינוי במדדים.
לסיכום, גוגל ממשיכה לחקור דרכים חדשות להצגת מודעות. השינויים האחרונים בהגדרות מדדי מודעות חיפוש מציבים אתגרים חדשים, אך גם מספקות דרכים חדשות לשיפור הביצועים של קמפיינים. חשוב להתעדכן בשינויים החדשים, להתאים את אסטרטגיות ניתוח הביצועים ולערוך שינויים בהתאם.