בצעד של שדרוג משמעותי, יוטיוב מציגה מדדים חדשים, משופרים וטובים יותר שיסייעו ליוצרי תוכן לנתח את שימור הקהל ולהשתמש בפיצ’רים חדשים.
מהפכה בניתוח מעורבות הצופים
יוטיוב הוסיפה מדד חדש שנקרא “פילוח קהלים” בדוח שימור הקהלים. המדד מאפשר השוואה דקדקנית של מעורבות הצופים בין סוגי הקהלים השונים. שיפור זה, מאפשר ליוצרי תוכן להבחין בין צופים “חדשים” לצופים “חוזרים”, ומציע תובנות לגבי המעורבות והעדפות המשתמשים.
בתור יוצרי תוכן, מדובר על שינוי שיכול להועיל לנו מאוד בכל מה שקשור לאסטרטגיית תוכן – שהרי כל מהותה של האסטרטגיה השיווקית היא פנייה אישית וספציפית לקהלי יעד מפולחים. בנוסף, היכולת להשוות בין שימור צופים “מנויים” ו”לא מנויים” מציעה רמזים למה שמניע מנויים, ומסייעת בפיתוח אסטרטגיות צמיחה לעסק.
ה”פור יו” של יוטיוב
עדכון נוסף של יוטיוב הוא חלון ה”For you” שמופיע כאשר נכנסים לערוץ מסוים ביוטיוב. למעשה, החלון מכיל את הסרטונים שהאלגוריתם הכי סבור שמתאימים למשתמש הספציפי – פרסונליזציה במיטבה. למרות שזה יכול להסב את תשומת הלב של הצופה מהסרטונים הויראליים ביותר בערוץ, אלו שאנחנו הכי רוצים למשוך את עיני הצופים אליהם – יש לו דווקא תרומה אדירה בכל מה שקשור ליחסי יוצר תוכן-צופה. הוא למעשה מה שמעודד את הצופה לא רק לצפות בסרטונים, אלא גם לחקור את הערוץ לעומק – כי הוא כבר יודע, ששם ימצא סרטונים שהותאמו לו באופן אישי. לכן, אפשר לצפות שמערכת היחסים הזו תתחזק, וזה מה שיהפוך את המנויים (Subscribers) שלכם מ”עוד מנוי” למעריצים.
בדיקת יעילות לפני ההעלאה
יוטיוב מפשטת את תהליך הבדיקה המקדימה של הסרטונים שלה, ומרכזת התראות כדי להפוך את מסע ההעלאה והמונטיזציה לחלק יותר עבור יוצרים. עדכון זה מבטיח שהיוצרים יקבלו הודעה מיידית כאשר התוכן שלהם עובר בדיקות לפני העלאה, ובכך מייעל את התהליך ומקל על תכנון תוכן ומונטיזציה טובים יותר.
העדכונים הללו צפויים להעצים את אנשי השיווק על ידי מתן תובנות עמוקות יותר לגבי התנהגות הקהל ושליטה רבה יותר על איכות התוכן בערוץ. ניתוח הנתונים המתקדם יסייע ביצירת אסטרטגיות שיווק יעילות יותר, בעוד שחלון ה-“For You” הניתן להתאמה אישית יסייע בקידום תוכן אסטרטגי וספציפי לכל משתמש, מה שעשוי להגדיל את מעורבות הצופים ואת צמיחת הערוץ שלכם. עוד על העדכונים בסרטון הבא: