כלי הבינה המלאכותית המתקדם שבגוגל עובדים עליו ללא לאות כבר למעלה משנה, ככל הנראה כאן כדי להישאר. הוא מעלה חששות עמוקים בקרב בעלי עסקים, מקדמי אתרים וכלל אנשי השיווק בארץ ובעולם – ובצדק. אך כמו בכל גל של שינוי גדול, “רק החזק שורד” – משמע מי שלא יתאים את עצמו לנוף החדש יימצא בסכנת הכחדה. כעת, ניתן לראות זאת יותר מתמיד.
השילוב של ה-SGE בתוצאות החיפוש בצורה טבעית, כזו שעלולה (או עשויה, תלוי איך מסתכלים על זה) להחליף את הקידום האורגני הרגיל בתשובות מבוססות על AI ג’נרטיבי, מביאה עמה אתגרים לא פשוטים: אסטרטגיית מילות המפתח כבר לא תעבוד כמו בעבר, ויידרשו אסטרטגיות יצירתיות ודרכי חשיבה מתקדמות ביותר כדי לבלוט בחיפושי גוגל.
ממצאי המחקר, והשפעות עתידיות
את הממצאים המעניינים ביותר מתוך המחקר, ריכזנו לכם כאן:
- במסגרת המחקר, ה-SGE הציג תשובה עבור 91.4% מכל שאילתות החיפוש שנבדקו על פני 15 תחומים שונים. המחקר הנכחי מציג עלייה מהמחקר הקודם שנערך בחודש ינואר, שהציג נתון של 86.8%. במילים אחרות, רק ל-8.6% ממילות המפתח לא הייתה תגובה שנוצרה על ידי AI(!).
- הצגת התשובות הנמוכה ביותר הייתה בענפי ה-YMYL. לדוגמה, בתחום הפיננסים הוצגו רק ב-71% מהמקרים ובתחום הביטוח הוצגו תשובות רק ב-52% מהמקרים.
- האתר Quora (אתר שמבוסס על מענה לשאלות גולשים) הגיע לרשימת 20 הדומיינים המובילים באזכורים בתוך ה-SGE, פרט לקטגוריות הרכב וה-YMYL.
- בממוצע כל תוכן SGE מכיל 10.75 קישורים לאחר לחיצה על “קרא עוד”.
- 62% מכלל הקישורים שהופיעו במסגרת המחקר, הגיעו לא מתוך 10 הדומיינים המובילים בדף תוצאות החיפוש.
תוכן מבוסס שאלות ותשובות בעלייה
אחד הממצאים הבולטים הוא שאתר Quora בלט ב-SGE בצורה משמעותית. זה מה שיכול להצביע על מגמת עלייה בקרב אתרי פורומים, או אתרים שכותבים מאמרים המבוססים על שאלות ותשובות מהקהל – שכן, חלק מהשאלות מחופשות גם בגוגל – בדיוק כשם שהן מחופשות בפורום.
תובנה נוספת שניתן לגזור מתוך המחקר, היא שייתכן שיצירת התוכן בגוגל תהפוך להיות פחות בשפת “מילות המפתח” ויותר בשפת הרשתות החברתיות; כלומר, יוצרים תוכן מעניין, שפשוט קולע לצרכים ולרצונות של קהל היעד. תוכן איכותי בכמות גבוהה הוא מה שבשורה התחתונה יגרום ליותר הפניות מצד אנשים לאתרכם.
צפי חדש להשקת ה-SGE
דבר נוסף שכדאי לציין, הוא שאם בעבר ה-SGE היה נראה כמו קונספט עתידני ומרוחק מאיתנו, היום זה השתנה. רק לפני מספר ימים גוגל הודיעה שהיא תחשוף את ה-SGE גם למשתמשים שעדיין לא הצטרפו ל-Search Labs, מה שמצביע על צעד משמעותי ביותר בדרך לחשיפת המנוע לקהל הרחב. שווה לעקוב אחרי ההתפתחויות.