לאחר שתוצאות החיפוש בישראל, בארה”ב ובמדינות נוספות הפך לכר פורה לגידול תוכן בלתי מועיל שמגיע למקומות הראשונים – גוגל החלה לנקוט צעדים בנושא. בין היתר, הסיבה לכך היא בעיית הקלות והפשטות של יצירת התוכן באמצעות AI. גוגל כבר פרסמו הנחיות לגבי תוכן כזה בעבר, אך כנראה שהגלים היו חזקים מדי והסבו נזקים לחוויית המשתמשים המחפשים בגוגל. מבלי להניד עפעף, הגענו לעידן שבו יצירת תוכן “מהסוג שגוגל אוהב” הפכה לעניין פשוט ביותר: אם ברצונכם לעלות במיקומים בגוגל, פשוט צרו תוכן שעונה על הפרמטרים שהאלגוריתם מחפש ומשם כבר תהיו מדורגים. כך, נוצר מצב שבו השוק די פרוץ, אם אפשר ליצור אתר המכיל עשרות מאמרים המדורגים בגוגל בן רגע. מי שנפגע מכך, הם המשתמשים שמקבלים תוכן שנראה כמו תוכן מועיל – אך בפועל, הוא אינו מחדש דבר.
איך גוגל רואה כיום תוכן שנוצר בבינה מלאכותית?
אז בעדכון עצמו, גוגל פרסמו את ההצהרה הבאה:
“מדיניות הספאם ארוכת השנים שלנו הייתה ששימוש באוטומציה, כולל AI ג’נרטיבי, הוא ספאם אם המטרה העיקרית היא מניפולציה של הדירוג בתוצאות החיפוש. המדיניות המעודכנת היא באותה רוח של המדיניות הקודמת שלנו ומבוססת על אותו עיקרון. זה הורחב כדי לתת מענה לשיטות יצירת תוכן בקנה מידה מתוחכמות יותר שבהן לא תמיד ברור אם תוכן באיכות נמוכה נוצר אך ורק באמצעות אוטומציה.”
אם נסכם את הדברים, גוגל נמנעים מלתת תשובות חד משמעיות בנוגע לתוכן AI. זאת בהסתייגות ממה שנאמר שנתיים קודם לכן – על כך שתוכן AI הוא אסור בתכלית ונוגד את ההנחיות. כנראה שגם בגוגל מבינים שהשינויים שעולמות הבינה המלאכותית והשיווק עוברים, הם בלתי נמנעים. עם זאת, חשוב להבין שתוכן שנוצר בבינה מלאכותית, ללא עריכה אנושית הוא כמעט תמיד ניתן לזיהוי. כלומר, יש כיום אלגוריתמים שיודעים לזהות האם התוכן נוצר עם AI או באופן אנושי לחלוטין, ולרוב רמת הדיוק היא גבוהה. לכן, אם כל האתר שלכם כתוב ב-AI, חשוב שתהיו עם היד על הדופק משום שלא מופרך לומר שגוגל תנסה להשפיע דווקא על תוצאות החיפוש הללו.
המשמעות הרוחבית של עדכון הליבה – מרץ 2024
אם עד היום היינו רגילים להפעיל כל מיני “טריקים” על מנוע החיפוש כדי שהדף שלנו ידרג במיקום גבוה יותר – בימים אלו זה כבר יהפוך להיות מאתגר הרבה יותר. זו לא רק סיסמה, אלא שלגוגל יש אינטרס מובהק להחזיר לעצמה את המוניטין לאחר שאיכות התוכן ירדה יותר ויותר.
אליזבת’ טאקר, מנהלת מוצר בגוגל, אמרה:
“אנו מצפים שהשילוב של עדכון זה והמאמצים הקודמים שלנו יצמצמו ביחד תוכן באיכות נמוכה ולא מקורית בתוצאות החיפוש ב-40%”
עם שילוב אלגוריתמים מבוססי AI לבדיקת איכות התוכן, לא נותרה לנו ברירה אלא פשוט ליצור תוכן שימושי עבור הגולשים – תוכן שאינו נכתב עבור מנועי החיפוש אלא על ידי אנשי מקצוע מקצוענים בתחומם, שמוסיפים מידע חדש ולא ממחזרים את התוכן הקיים שכבר נמצא בתוצאות החיפוש בגוגל.
רק לאחר מימוש העדכון בפועל, נדע את המשמעויות או ההשלכות האמיתיות עלינו, בעלי/מקדמי האתרים.