בחודש אוגוסט אשתקד, יוטיוב הוסיפה פיצ’ר חדש ומסקרן לסרטוני ה-Shorts, לצד מספר שינויים נוספים: כפתור הרמיקס. הכפתור הופיע לצד כל סרטון באפליקציה, וניתן היה ליצור באמצעותו תוכן המבוסס על תוכן אחר קיים. כעת, יוטיוב מציגה מספר פונקציות חדשות.
פונקציות חדשות ליצירת רמיקסים לסרטוני מוזיקה
במצב החדש, לחיצה על כפתור ה”Remix” מובילה את הגולשים לתפריט עם 4 פונקציות חדשות:
- סאונד: הגולשים יכולים להשתמש בסאונד של הוידאו הנבחר, ולשלב אותו בסרטון הקצר שלהם.
- קאט: מאפשר לגולשים לבחור 5 שניות מתוך הקליפ, ולשלב אותן בסרטון שלהם.
- מסך ירוק: מאפשר לגולשים להשתמש בקליפ כרקע לסרטון שלהם. המסך הירוק אידיאלי ליצירה של סרטוני תגובה למשל.
- שיתוף פעולה: יאפשר לגולשים ליצור סרטון קצר שיתנגן לצד הקליפ הנבחר. האפשרות הזאת תתאים במיוחד לחיקוי תנועות ריקוד כפי שהן מופיעות בקליפ, אופציה שחביבה על רבים ממשתמשי טיקטוק.
באמצעות כפתור הרמיקס, הגולשים יוכלו לאתר בקלות סרטוני שורטס אחרים שמשתמשים באותו הקליפ. המעבר המהיר יאפשר בנייה של קהילות מעריצים, ודרכים חדשות לגלות אמנים מוזיקליים ומותגים.
הדרך הקלה ליצור קמפיינים מוזיקליים שישברו את הרשת
כפתור הרמיקס יאפשר לגולשים לייצר מעורבות גבוהה עם התוכן באפליקציה, ולקחת חלק פעיל בקידום מוזיקלי של האמנים האהובים עליהם. אבל לא רק מוזיקאים ירוויחו מהפיצ’ר החדש, גם אנשי השיווק יוכלו להפיק ממנו תועלת. בואו ננתח את התכונות החדשות ונבחן את ההשפעה הפוטנציאלית שלהן על עולם השיווק:
- הגברת מודעות למותג באמצעות מוזיקה: עם הפיצ’ר החדש, למותגים תהיה יכולת לצרף מוזיקה שתהיה מזוהה עם המותג, ואפילו להשתמש במוזיקה מקורית לצורך פרסום.
- שימוש בתבניות להגברת הבאזז: אנשי שיווק יכולים להכין תבניות לשימוש הגולשים, וכך להגביר את המעורבות שלהם עם המותג.
- ניהול קמפיינים אינטראקטיביים: ניתן להריץ קמפיינים אינטראקטיביים, עם קריאה לפעולה – למשל תחרויות מוזיקליות נושאות פרסים, של שירה או ריקוד.
יוטיוב שורטס או טיקטוק, מי תוביל את השוק?
רק נציין שטיקטוק, פלטפורמה שנשענת במידה רבה על מוזיקה – נקלעה לפני זמן קצר לסכסוך עם אולפני יוניברסל, מה שהוביל את האולפנים להוציא את רצועות המוזיקה מהאפליקציה. כתוצאה מכך, לא מעט סרטונים באפליקציה איבדו את מוזיקת הרקע שלהם. זה מה שככל הנראה יצר הזדמנות עסקית ליוטיוב להיכנס לחלל שנוצר, ולמשוך אליהם את המשתמשים מהמתחרה הגדולה בשוק, לצד מטא. אין לדעת כיצד הדברים עוד ילכו ויתפתחו – מה שבטוח, הוא שב-3 הפלטפורמות הללו, ניתן לראות התקדמות משמעותית ורצון לרתום את הקידמה הטכנולוגית לטובת הגדלת זמני השימוש בפורמט “הסרטון הקצר”.