לפני זמן קצר הכרזנו על השקתו של מודל בינה מלאכותית משוכלל להפליא, שנוצר על ידי גוגל – Gemini. ביום חמישי הודיעה גוגל על גרסה חדשה למודל הבינה המלאכותית שלה – Gemini 1.5. המודל החדש מציג ביצועים משופרים במספר רחב של תחומים, עם יכולות שדומות יותר לגרסת ה-Ultra 1.0 של גוגל. הוא מתבסס על ארכיטקטורה משופרת של Meo (Mixture if Experts), עם יכולת עיבוד מידע של עד 1 מיליון טוקנים. Meo היא טכניקה מתקדמת של Machine Learning, המורכבת ממספר מודלים קטנים המכונים “מומחים”. כל מומחה מתמקצע בנושא מסוים של מרחב הפלט, מה שמאפשר פתרון של בעיות מורכבות בזמן קצר.
חלון הקשר רחב יותר מאפשר הבנה מעמיקה
Gemini 1.5 מגיע עם חלון הקשר (Context Window) רחב מתמיד. המשמעות של חלון הקשר רחב מתבטאת בכמה צורות:
- ככל שטווח החלון גדל, המכונה מסוגלת ללמוד פרטים רבים יותר.
- המכונה מסוגלת להבין את משמעות הפרטים בתוך בהקשרים נרחבים.
- חלון הקשר גדול מאפשר למכונה “להבין” דברים מורכבים, כמו טון ורגש של טקסט.
- חלון הקשר רחב מסייע למכונה בזיהוי שמות של אנשים, מקומות וארגונים.
- החלון יאפשר למכונה לתמלל בצורה מדויקת את התשובות שלה.
עד כה, היו ב-Gemini 1.5 Pro 128,00 טוקנים. העדכון החדש מגיע עם חלון הקשר של 1 מיליון טוקנים, כך שמדובר בצעד ענק. אם נכמת את הטוקנים לזמן מדוד, הרי שמדובר בשעה אחת של וידאו, 11 שעות אודיו, יותר מ-30,000 שורות קוד ו-700,000 מילים.
הניסוי המדהים על אפולו 11
במסגרת הבדיקות של מודל Gemini החדש, המנוע התבקש לקרוא קובץ PDF ובו 402 עמודים, שהם 326,914 טוקנים. הקובץ הכיל תמליל מלא של משימת אפולו 11 לירח. Gemini התבקש למצוא שלושה ציטוטים מצחיקים בתוך הקובץ, וכך הוא עשה – תוך שניות. בהמשך הניסוי, החוקרים העלו ציור. בציור ניתן לראות נעל, ולידה חץ קטן שמצביע לכיוון הקרקע. החוקרים ביקשו מהמודל לזהות את הרגע שבציור בתוך התמליל. המודל זיהה את הציור כצעדיו הראשונים של ניל ארמסטרונג על הירח. הניסוי הזה מוכיח שהמודל מסוגל לספק תוצאות על סמך פרטים אבסטרקטיים בלבד. ואכן -לפי הבדיקות של גוגל, הביצועים של Gemini 1.5 השתפרו ב-87% ביחס למודל הקודם, ומהימנות המידע עלתה ל-99%.
איך Gemini 1.5 ישפיע על עולם השיווק?
הכלי החדש של גוגל יסייע לאנשי השיווק בדיגיטל לייצר קמפיינים מותאמים אישית, מה שיוביל למעורבות גדולה יותר ויחסי המרה גבוהים. שירותים שונים כמו צ’אט בוטים ומחוללי תוכן אוטומטי יהפכו לטובים יותר, וישפרו את חוויית הלקוח.
נכון לעכשיו,Gemini החדש נפתח לשימוש בקרב מספר יזמים ומפתחים שמשתמשים ב-Vertex AI, ורק בעתיד הוא יפתח לקהל הרחב. עם ההשקה לציבור הרחב, בגוגל מתכוונים להציע מספר מסלולים בתעריפים שונים שייקבעו לפי גודלו של חלון ההקשר.
מי שמעוניין להתנסות במודל כבר עכשיו, יכול לפנות אל אולפני AI כאן.