בטיקטוק מקווים לאתגר את ענקית החיפוש הגוגל, ואם לשפוט לפי נתונים עדכניים, מדובר ביעד שאפתני, אך לא מופרך. כפי שכבר דיווחנו בדוח מגמות שיווק דיגיטלי 2024, לפי סקר שערכה Her Campus Media התגלה כי 50% מנערות דור ה-Z משתמשות בטיקטוק לצרכי חיפוש, ולא בגוגל. הנתונים הללו מקבלים חיזוק מדו”ח שפרסמה גוגל עצמה, לפיו 40% מבני דור ה-Z משתמשים בטיקטוק ובאינסטגרם לחיפוש. הפיצ’ר החדש של טיקטוק קיים כבר במקום אחד בעולם – סין. שם ניתן לחפש באמצעות הטיקטוק בתי עסק מקומיים, אולמות אירועים ועוד. אם זה לא מספיק, בסין אפשר אפילו להזמין אוכל ישירות מאפליקציית טיקטוק. האם מה שעובד לסין יעבוד גם בשאר העולם? נגלה בקרוב.
אתגר לגוגל, הזדמנות למשווקים
המהלך החדש של טיקטוק מעורר עניין בקהילת השיווק הדיגיטלי, ויש לכך כמה סיבות: ראשית, החיפוש המסורתי של גוגל מתבסס בעיקרו על חיפוש טקסטואלי, גם כשמדובר בחיפוש מבוסס AI כמו SGE שעתיד לבוא. טיקטוק, לעומת זאת, היא פלטפורמה חזותית. המעבר לחיפוש ויזואלי פותח אפשרויות חדשות עבור משווקים דיגיטליים. יצירת תוכן וידאו איכותי וממוקד יכולה להוביל למעורבות גבוהה יותר ולמכירות ישירות מתוך האפליקציה. מבחינת משווקים דיגיטליים, עכשיו יותר מתמיד כדאי לשקול יצירה של תוכן גם בפורמט וידאו. מעבר לכך, סביר להניח שנראה שינוי באופן יצירת התוכן, עם תוכן שנועד מראש לגילוי במנוע החיפוש של טיקטוק.
למשתמשים באפליקציה תופיע הודעה שתעודד את הוספת החיפוש בטיקטוק למסך הבית:
טיקטוק – פרסום לכל כיס
השינויים האחרונים מייצרים סוג של דמוקרטיזציה לתוכן באינטרנט. בניגוד למנוע החיפוש של גוגל, האלגוריתם של טיקטוק בנוי על איכות ויראלית, והוא לא מצריך בהכרח תקציבי ענק או אסטרטגיות SEO מורכבות. בטיקטוק אפשר לקבל תמורה משמעותית לכסף – אם עושים את זה נכון. גם יוצרים קטנים יכולים להגיע לחשיפה גדולה. לסיכום, ייתכן שהמהלך של טיקטוק יביא לשינוי משמעותי באופן שבו אנחנו מחפשים ומגלים תוכן. ימים יגידו האם טיקטוק תהפוך למנוע החיפוש המוביל בעולם, או שמא גוגל תישאר הזאב הבודד בפסגה.