ביולי 2023 ברעש גדול הושקה הרשת החברתית ת’רדס (Threads) מבית מטא. תוך שעות בודדות נרשמו אליה לא פחות מ-5 מיליון משתמשים. ת’רדס הספיקה לרשום שיא כאפליקציה עם קצב ההורדות המהיר ביותר מרגע השקתה. אלא שתוך זמן קצר, התנופה פחתה. ת’רדס זוכה לפחות מעורבות מצד הגולשים, בוודאי אם משווים אותה לאחות הגדולה, אינסטגרם. למרות זאת, במטא לא מתייאשים, וממשיכים לחפש דרכים להחזיר את תשומת הלב הציבורית לת’רדס.
בניסיון להשיב אליה את הגולשים, בת’רדס החליטו לאפשר למשתמשים באפליקציה לשמור פוסטים. פוסטים שיישמרו יהיו זמינים למשתמשים בתפריט האפשרויות בפרופיל, בדומה לאינסטגרם. אדם מוסרי, מנכ”ל אינסטגרם הכריז על הפיצ’ר החדש והודיע שנכון לעכשיו הוא מתקיים במתכונת ניסיונית.
פוסט של @mosseriצפייה ב-Threads
כדאי לציין כי משתמשים באינסטגרם יכולים לשמור פוסטים כבר מ-2016, כך שהשינוי החדש בת’רדס אינו מפתיע. מהלך זה מתיישר עם מאמציה האחרונים של מטא להתחרות באקס (טוויטר לשעבר), שספגה ביקורות רבות מאז רכישתה על ידי אילון מאסק. בת’רדס מקווים למשוך את המשתמשים המאוכזבים, ולספק להם פלטפורמת מיקרו-בלוגינג טובה יותר.
הזדמנויות חדשות למשווקים דיגיטליים
קשה להעריך במדויק את ההשפעה הצפויה של המהלך על משווקים דיגיטליים, אך נוכל להציע כמה אפשרויות:
- ארוך מדי, לא קראתי: האפשרות לשמור פוסטים, תאפשר לאנשים לשמור פוסטים מעניינים לרגעי הפנאי שלהם, כשהם אינם עסוקים. זה רלוונטי במיוחד לפוסטים שמפנים למאמרים ארוכים יותר, ולהעמקת העניין בנושא מסוים. כאנשי שיווק, זה מאפשר לנו להנגיש לקהל היעד תכנים ארוכים יותר, למרות שמדובר בפלטפורמת מיקרו-בלוגינג שמבוססת על מספר תווים מצומצם.
- בניית קהילות: שמירת פוסטים יכולה לקדם בנייה של קהילות בתוך ת’רדס, סביב נושאי הפוסטים שהגולשים יבחרו לשמור. מהלך כזה יעזור לאנשי השיווק לפנות אל קהל ייעד ממוקד נישה ולמדוד את מעורבות המשתמשים, עם תכנים שיווקיים בהתאמה אישית.
- חיי מדף ארוכים יותר: האפשרות לשמור תכנים יכולה לשמר מסרים שיווקיים לאורך זמן, ובכך להגדיל את פוטנציאל הרווח של המפרסמים.
- תוכן משפעינים אפקטיבי יותר: חברות פרסום שיעבדו עם משפיענים, יוכלו להעצים את האפקט באמצעות שמירת התוכן לאורך זמן.
לסיכום, יהיה מעניין לראות איך הפיצ’ר החדש צפוי להשפיע על ת’רדס, ואם הוא יצליח להשיב את אמון הגולשים.