Adalytics היא חברת מחקר ואימות המתמקדת בהערכה אמפירית של ממשקי פרסום ומודעות כמו גוגל, חקר ביצועי קמפיינים ושקיפות בנוגע לשרשרת אספקת המדיה. אחד מתפקידיהם הרבים הוא לאתר בעיות בפרסום אצל מותגים. באוקטובר 2023, חברת Adalytics החליטה לפרסם 2 דוחות על גוגל שטוענים כי החברה לא עמדה בסטנדרטים שהציבה לעצמה בנוגע למיקומי מודעות הוידאו של צד שלישי והגנה על פרטיות הילדים ביוטיוב.
זה מה שהניע מהלך חדש מצד גוגל – שיתוף פעולה עם Integral Ad Science ו-Double Verify כדי להבטיח שקיפות למפרסמים, לפחות בכל הנוגע למיקום המודעות ביוטיוב שורטס. מדובר במהלך חשוב, משום שזו פלטפורמה מוצלחת שתפסה תאוצה אדירה בשנתיים האחרונות, לצד פורמט הסרטונים הארוכים.
מה המשמעות?
הגישה שיוטיוב תנהג בה תתייחס מעכשיו הרבה יותר ברצינות לנושא בטיחות המותג ופרסום ביוטיוב בפורמט ה”שורטס”. על ידי שיתוף הפעולה עם שתי החברות, ייכנסו כלים חדשים למפרסמים בחבילת המוצרים הקיימת של יוטיוב. הכלים יסייעו למפרסמים לנטר ולמדוד מודעות בצורה מדויקת, מה שיבטיח שפרסומות בשורטס יוצגו לצד תוכן מתאים. היוזמה הזו תעזור למפרסמים, בראש ובראשונה להיות רגועים יותר בנוגע לשאלה “היכן המודעות שלי מפורסמות?”.
שנית, זה הופך את הפלטפורמה להרבה יותר בטוחה עבור כולם – גם המפרסמים, גם המשתמשים וגם יוצרי התוכן.
התובנות לאנשי השיווק
השינוי הזה הוא משמעותי במיוחד לכל איש שיווק שמפרסמ/ת ביוטיוב שורטס. הסיבה העיקרית היא שהסרטונים הקצרים נחשבים לאחת המגמות המבטיחות ביותר של השנים האחרונות – למעלה מ-2 מיליארד משתמשים ו-70 מיליארד צפיות כל יום נכון לשנת 2023. בשל כך, הפרסום שם תופס תאוצה גם הוא, ואנו חייבים לבצע את ההתאמות הנדרשות כדי להבטיח שמוניטין המותג שאנו מפרסמים יישאר חיובי.
בנוסף, הכלים החדשים יספקו גם שקיפות ברמת הסרטון, ויאפשרו לכל מפרסם שמעוניין בכך, לראות בדיוק לאילו סרטונים המודעות נשלחות ומה התפקוד שלהן בפועל באותם סרטונים.
טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית ודיווח
אחד הפיצ’רים המעניינים של הפלטפורמות החדשות מבוסס על בינה מלאכותית, והוא מציע למשווקים רמות חדשות של תובנות לגבי תוכן הוידאו שהועלה. באמצעות חבילת המוצרים, יוכלו המשווקים להציג מדדים הנוגעים לבטיחות המותג שלהם ומדדים המצביעים על רמת הכדאיות והסיכון לפרסום ביוטיוב שורטס. זאת, בנוסף למדדים כלליים הנוגעים לכמות התנועה הבלתי חוקית שקיימת ברחבי העולם.