גוגל מעדכנת את התנאים בתצוגת וידאו בחיפושים

עומר לייבנזון
רוצים שגוגל תוסיף לאינדקס את הסרטונים שלכם, ושהדפים באתר יקבלו תנועה נוספת מחיפוש במצב "סרטונים"? מעכשיו, התנאים משתנים.
תצוגת וידאו בחיפושי גוגל

רוצים שהדף שלכם יוצג עם תמונת וידאו לחיצה בדף תוצאות החיפוש? תצטרכו להתאים את הדף שלכם עוד יותר, כי גוגל מקשיחה את התנאים לכך. בעבר הלא רחוק, סרטוני וידאו יכלו להופיע כתמונות ממוזערות, גם אם הם לא היוו את מוקד העניין של דף האינטרנט. בחודש אפריל 2023, גוגל עדכנה את התנאים וקבעה שכדי שסרטון יופיע בדף תוצאות החיפוש הרגיל (ה-SERP) – הוידאו חייב להיות התוכן המרכזי שלו.

כעת, גוגל מקשיחה עוד יותר את התנאים, ודורשת שהסרטונים יהיו חייבים להיות התוכן העיקרי של הדף כדי שיוצגו בתוצאות החיפוש “במצב וידאו”. משמעות הדבר, היא שסרטונים המשמשים כתוספת נחמדה למאמר מידע יותר לא ייכנסו לתוצאות החיפוש, כאשר המשתמש יקליק על “וידאו”.

מה השתנה מאז העדכון הקודם באפריל?

ההבדל העיקרי בין העדכונים, הוא מצב החיפוש שבו מחפשים את התוכן. בעדכון הנכחי, כאשר המשתמשים לוחצים על מצב “סרטונים” בחיפוש בגוגל, יופיעו רק דפים שבהם הסרטון הוא התוכן המרכזי בדף. המשמעות היא שגוגל ככל הנראה רואה במשתמש שלוחץ על מצב “סרטונים”, כמשתמש שמעוניין לקבל תוכן בוידאו בלבד, ולא לקרוא מאמרים. אם חושבים על זה, זה הגיוני – אבל רק עכשיו זה קיבל ביטוי גם בגוגל.

תוצאות חיפוש וידאו בגוגל
מקור: Seroundtable

מתי וידאו ייחשב כנושא העיקרי של העמוד?

לשם המחשה, נציג מספר דוגמאות אפשריות כדי להבין מתי נוכל לקבל את תצוגת הוידאו בתוצאות החיפוש ומתי לא.

וידאו ייחשב לנושא העיקרי של העמוד במקרים הבאים:

  • הווידאו נמצא באזור ה-Above The Fold: המשמעות היא שהסרטון גלוי באופן מיידי ללא צורך לגלול למטה.
  • הווידאו בולט: הסרטון מוצג בפורמט גדול או במיקום מרכזי בדף, מה שהופך אותו למוקד תשומת הלב.
  • המטרה העיקרית היא לצפות בסרטון: הכוונה העיקרית של הדף היא שהמשתמשים יצפו בסרטון, ולא יקראו טקסט או יבצעו פעולות אחרות.

לעומת זאת, במקרים הבאים הוידאו לא ייחשב לנושא המרכזי ולפיכך לא יופיע בתוצאות החיפוש:

  • תוספת למאמר בבלוג: אם סרטון וידאו נכלל ברשומת בלוג אך משמש לתמיכה או לשיפור הטקסט, במקום להיות המוקד הראשי.
  • דף פרטי מוצר שמכיל סרטון: כאשר סרטון נכלל בדף פרטי מוצר כדי לספק מידע נוסף אך הוא אינו התוכן הראשי.
  • דף שמכיל מספר סרטונים: בדף שבו מופיעים סרטונים מרובים, אף אחד מהם לא ייחשב לתוכן העיקרי בעמוד.

אם סרטון מסוים לא ייכנס לאינדקס, תוכלו לראות את זה דרך דו”ח ההוספה לאינדקס של ה-Search Console בתצוגה הבאה:

וידאו הוא התוכן העיקרי בעמוד
מקור: Seroundtable

אם כבר התחלתם לראות שגיאות חדשות בסרץ’ קונסול שקשורות לוידאו, אז בהחלט יכול להיות שהושפעתם מהשינוי הזה. תוכלו לבצע את השינויים המתאימים אם זה חשוב לכם, או להשאיר את הדף כמו שהוא.

לקריאת הידיעה המקורית ב-Seroundtable

שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
883
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
684
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
352
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
107899
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
102349
מדיה חברתית
דנה רוזן
83165
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.