לפני חודשיים דיווחנו על הודעה מטעם OpenAI בה נמסר כי ChatGPT יוכל לתקשר גם באמצעים אחרים כמו קול ותמונה, לא רק טקסט כמו שקיים היום. עכשיו, OpenAI הודיעה שהאפליקציה תרחיב את הפונקציות הקוליות שכבר קיימות בגרסה GPT-4 לכל המשתמשים החינמיים. למי ששמע וגם למי שלא, עקב עומס על המערכת נכון לכתיבת שורות אלה האפשרות להצטרף כמשתמשי פרימיום חדשים לצ’אט נחסמה לעת עתה – אבל הפעם התכונה הזו תהיה זמינה לכולם, כך שתוכלו לנסות אותה גם בעצמכם.
איך זה יכול להשפיע על מנועי החיפוש?
היכולת לבצע אינטרקציה עם בוט מבוסס בינה מלאכותית, עשויה לשנות לחלוטין את הדרך שבה אנחנו מחפשים. הראשונה להטמיע את החיפוש באמצעות AI הייתה בינג, אבל גוגל, מנוע החיפוש הגדול בעולם עומד להכניס את ה-AI כאופציה טבעית בחיפוש גם, לאחר שה-SGE יעבור את כל הבדיקות והניסויים. כשזה יקרה, ואם הפיצ’רים הקוליים ייכנסו גם לשם – זה יצריך מכל מקדמי האתרים לשנות אסטרטגיה.
חיפושי גוגל לרוב מתאפיינים בשאילת שאלות. הרבה פעמים היה נחמד, אם לא היינו צריכים לשוטט בין ים של מאמרים אלא היה אפשר פשוט לשאול, כמו שאנחנו שואלים חבר. אז ה”חבר” הזה מעכשיו יכול להיות מוחלף על ידי הצ’אט. אנחנו נוכל לעשות את זה כמעט ללא מאמץ, כי אפילו לא נצטרך לקרוא את הפסקה שנוצרת על ידי הצ’אט בבינג או על ידי גוגל SGE, אלא פשוט נקבל תשובה קצרה, קולית, ממוקדת למה ששאלנו. נשאלת השאלה – האם בכלל יצטרכו ליצור מאמרים באתרים כדי לקדם אותם? ומה תהיה המשמעות בכלל של קידום אתרים?
אז מובילי דעה רבים בעולם כבר אומרים, שהתחום לא ייכחד אלא פשוט ישנה צורה וכל מקדמי האתרים יצטרכו להישאר עם היד על הדופק כדי להשתנות בהתאם.
איך זה עובד?
בדוגמה הבאה מחשבון ה-X של החברה, ניתן לראות איך הצ’אט עונה גם על שאלות שיהיה לנו קשה מאוד למצוא את התשובה אליהן היום בגוגל, תוך 2 שניות בלבד. בדוגמה, נשאלת השאלה:
“זה לילה ארוך לכל הצוות ואנחנו רעבים. כמה פיצות משפחתיות אנחנו צריכים להזמין כדי להשביע 778 אנשים?”
והצ’אט עונה תשובה קצרה, ממוקדת וגם מנומקת – מושלמת כלפי מה ששאלו. בנוסף, הצ’אט גם שואל מאיפה להזמין את הפיצה? (כמובן, הכל בדיבור ולא בכתב).
https://twitter.com/i/status/1727065166188274145
אפשר להניח שבחיבור למנועי החיפוש, האופציה הזו תשתדרג אפילו יותר והצ’אט יציע מקומות להזמין מהם (ממש כמו שאפשר לראות היום במעבדות של גוגל SGE). כך, לכל עסק גם תהיה הזדמנות לפרסם את עצמו ואנחנו נמצא את עצמנו בפתחו של מקצוע חדש: במקום אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) – אופטימיזציה לחיפוש קולי מבוסס AI.