בכל סופשבוע נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים ושיווק באינטרנט. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. הרשם לעדכונים וקבל את הידיעות ישירות למייל.
- התוצאות החברתיות עולות שלב (גוגל) – גוגל שיפרה את מנגנון התוצאות החברתיות שלה: תוצאות מהמעגל החברתי של הגולש (כאשר הוא מחובר לחשבון), יתחילו להופיע לא רק בתחתית העמוד ויכללו גם עדכונים מאתרים חיצונים ולא רק כאלו ששותפו דרך הפרופיל בגוגל. בנוסף, יהיה אפשר להסתיר אנשים מסוימים שעוקבים אחריהם למקרה ולא רוצים שייראו זאת. מה שעדיין אי אפשר לעשות זה לבטל את חשבון באזז מבלי לבטל גם את פרופיל גוגל.
השרות עובד כרגע רק בגוגל.קום ורק באנגלית. אם מנסים לדוגמה לחפש שאילתות בעברית, מתקבלת עדיין התצוגה הישנה (אפשר לוודא זאת לפי התווית BETA שלא קיימת בתצוגה החדשה).
- גוגל נגד אפל – הקרב על המנויים (ניוזגיק) – גם גוגל וגם אפל הכריזו בשבוע האחרון על שרות לשליטה בהפצה דיגיטאלית של תוכן ברשת. לעומת אפל שמציעה את השרות רק למפתחים בעלי אפליקציה בחנות שלה, אצל גוגל, השרות מיועד לכלל הפלטפורמות. מבחינת אפל, מדובר בהרחבת שיתוף הפעולה עם מפיצים נוספים מלבד News Corp. אצל גוגל, מדובר בעוד מוצר שאמור להצטרף ולחזק את Google Checkout.
- המדריך הסודי לפייסבוק (מורד שטרן דרך חדר 404) – בעוד כולנו מתעסקים בעמודים החדשים של פייסבוק, מסתבר שיש דרך מתחכמת לבדוק חתכים של גולשים דרך ממשק ניהול המודעות. רוצים לבדוק כמה גולשים בגיל מסוים אוהבים את סופר נני? הפוסט של מורד יסביר לכם איך עושים זאת.
- השפעת ציוצים על דירוג התוצאות בגוגל (SEOmoz) – מסתבר שציוץ (טוויט) קטן אחד יכול לעשות שינוי: לאחר ש– Smashing Magazine צייץ אודות מדריך של SEOmoz בשם Beginner’s Guide to SEO ובעקבותיו הרבה אחרים הפיצו את הציוץ הלאה (Retweet), המאמר הגיע לעמוד הראשון בביטוי הגנרי יחסית Beginner’s Guide למשך מספר ימים (למרות שמעולם לא היה שם).
מכך, הסיקו ב– SEOmoz שלציוצים יש אכן יותר השפעה ממה שחשבנו, אך הם מסייגים את עצמם ומוסיפים שכנראה לסמאשינג יש גם סמכותיות גבוהה למדי. בכל מקרה, נראה שלציוצים יש פוטנציאל השפעה דומה לזה של פוסטים חדשים שלעיתים זוכים לדירוג גבוה במשך מספר ימים. - ציד המכשפות של גוגל ממשיך (SEO RoundTable) – הפעם פורבס, עיתון הכלכלה הנחשב, נתפס “על חם” כאשר הוא מציע קישורים למכירה בתוך תיבת המקורות הנוספים שלו (Resources). בתגובה, טענו שם שהעמודים החשודים בכלל לא היו אמורים להיות באתר והם תוצאה של עיצוב מחדש.
- יאהו מהדקת את האינטגרציה עם פייסבוק (וול סטריט ג’ורנל) – במאמר של הג’ורנל מסבירים מדוע יאהו החליטה בסופו של דבר להטמיע את אפשרויות השיתוף של פייסבוק באתרי המידע שלה כגון אתרי הספורט והחדשות. יאהו הגיעה למסקנה שהקוראים בכל מקרה “ייזלגו” לפייסבוק, ולכן עדיף שלפחות חלק מהתכנים שלה יופיעו שם (שיתוף רב של תכנים גורם להם בסופו של דבר להופיע בתוצאות החיפוש של פייסבוק). מעבר לזמן השהייה באתרים של יאהו שהולך ויורד לעומת פייסבוק, גורמים בחברה חוששים גם מהתחרות הגוברת בשוק הפרסום. ולמרות הכול, כרגע מעדיפים בשתי החברות לא להתייחס אחת אל השנייה כמתחרים, אלא כשותפים.
אם נתקלתם בידיעות מעניינות בתחום השיווק באינטרנט או בבלוגים ואתרים שאנחנו לא מכירים, אתם מוזמנים לעדכן אותנו כדי שנוסיף אותן לעדכונים השבועיים. עדיין לא עשיתם לייק?