בחודש מאי השנה, מטא הציגה פיצ’רים חדשים מבוססי בינה מלאכותית למודעות אינסטגרם ופייסבוק. בין היתר, הפיצ’רים החדשים כוללים אפשרויות ממש שימושיות במקרים מסוימים כמו: אפשרות לייצר גרסאות נוספות של מודעות לאותו המוצר ולנסות לבצע A/B טסטינג ביניהן, יצירת רקעים לתמונות שיכולים לתת להן מראה יותר טוב (וגם יותר ממיר) וחיתוך תמונות מדויק. אבל למרות שמדובר בכלים אפקטיביים ביותר, שיש להם פוטנציאל לשפר קמפיינים בעשרות אחוזים מבלי להשקיע עוד זמן בכתיבת מודעות חדשות – כמו בכל דבר, יש גם את הצד השני. וכרגע, לפחות לפי בחינה של מטא ואנליסטים שונים ברחבי העולם, נראה שעבור חלק גדול מהעסקים הסכנה פשוט גדולה מהתועלת.
לאחר שבחלק מהפיצ’רים האלה נעשה שימוש לרעה שלא עולה בקנה אחד עם הערכים של חברת מטא, החליטו על איסור השימוש בפיצ’רים אלה בתחומים מסוימים. זאת על מנת למנוע הפצה של מידע מוטעה והתפשטות של התופעה לאזורים שבהם המסרים עלולים לתפוס תפנית מאוד בעייתית.
למשל, קמפיין פוליטי שהעלה המועמד לנשיאות ארה”ב רון דסנטיס, שבו נראה דונלד טראמפ מחובק עם אנתוני פאוצ’י, כאשר הדמיית קול של דונלד טראמפ נשמעת ברקע (מבוססת בינה מלאכותית) – הוא רק חלק ממה שגרם לדאגות לעלות.
באילו תחומים השימוש ב-AI אסור?
אלו התחומים שכרגע השימוש באפשרויות ה-Generative AI כרגע נאסר עליהם מבחינת מדיניות הפרסום לקמפיינים בפייסבוק:
- דיור / נדל”ן
- תעסוקה
- אשראי / הלוואות
- סוגיות חברתיות
- בחירות / פוליטיקה
- בריאות / תרופות
- שירותים פיננסיים
היא אפילו הוסיפה חלק מיוחד על זה במדריכים שלה במרכז העזרה (Help Center) כדי לעזור למפרסמים לדעת מה מותר ומה אסור, וכך כתוב:
“מפרסמים שמפעילים קמפיינים שנחשבים למודעות לדיור, תעסוקה או אשראי או סוגיות חברתיות, בחירות או פוליטיקה, או הקשורים לבריאות, תרופות או שירותים פיננסיים, אינם מורשים בשלב זה להשתמש בתכונות אלה של Generative AI. אנו מאמינים שגישה זו תאפשר לנו להבין טוב יותר סיכונים פוטנציאליים ולבנות את אמצעי ההגנה הנכונים לשימוש בבינה מלאכותית גנרטיבית בפרסומות הקשורות לנושאים רגישים פוטנציאליים בתעשיות מפוקחות”.