בשבועות האחרונים, טיקטוק פרסמה שנפתחו מספר משרות חדשות הכוללות מנהלי מוצר ומהנדסים, לעבודה בצוותים האחראים על פיתוח אינטרקציה חברתית. למשל, במשרת מנהל מוצר, טיקטוק הדגישו שאחד מהתחומים העיקריים שבהם מתמקדים הוא הרחבת מנעד הפיצ’רים החברתיים של הפלטפורמה, עידוד משתמשים לבניית קשרים חברתיים משמעותיים ועוד.
או כמו שנכתב על ידם: “אנחנו מחפשים מנהל מוצר מיומן שירחיב את הגבולות של טיקטוק, על ידי עידוד בניית קשרים חברתיים משמעותיים בין משתמשים.”
בתפקידים אחרים, נכתב כי הצוות מחפש לבנות פלטפורמה ש”מאפשרת למשתמשים לפגוש ולתקשר עם חברים מהחיים האמיתיים שלהם בצורה חלקה בטיקטוק, לעודד אותם לחלוק את חייהם רגעים אחד עם השני ולהישאר מחוברים ללא קשר למקום שבו הם נמצאים”.
אתר החדשות Axios שחקר את המשרות לעומקן, טוען שלא מדובר במקריות – אלא במגמה שמתרחשת כבר תקופה ונמצאת בשלבי פיתוח.
למה הקשר הבין אישי הפך חשוב כל כך בטיקטוק?
טיקטוק חותרת גם ליצירת קשרים בינאישיים בפלטפורמה ולא לפרסום סרטונים בידוריים בלבד, ויש לכך כמה סיבות:
- החשש משיתוף מחוץ לאפליקציה: ידוע כי חלק גדול מהתנועה שמקבלים סרטונים בטיקטוק, מקורם אינו מתוך האפליקציה אלא מחוץ לה. משתמשים רבים משתפים סרטוני טיקטוק בווטסאפ, פייסבוק או אינסטגרם והתפוצה מתרחבת שם לקהלים נוספים – מבלי שלטיקטוק יש שליטה על כך. כך, סרטוני טיקטוק סופגים אובדן משמעותי של מעורבות ודיונים בתוך האפליקציה שלהם (למשל, במקום לתייג חבר בסרטון לעתים אעדיף פשוט לשלוח לו בווטסאפ).
- שינוי גישה – מויראליות לאיכות: חוזקה משמעותית של טיקטוק, אשר תרמה רבות להצלחתה היא האלגוריתם שדוחף תוכן ויראלי לקדמת הבמה. יחד עם זאת, המגבלה של הפלטפורמה טמונה ביכולת הלוקה בחסר שלה לגרום למשתמשים לבנות קשרים משמעותיים יותר. כדי ליצור אינטרקציות בין אישיות ועמוקות יותר עם יוצרי תוכן למשל, צריך לפנות לפלטפורמה אחרת כמו אינסטגרם, שבה הקשר הבין אישי מתבטא באמצעים כמו “סטורי”, “שאלות תשובות” או הודעות ישירות (DM).
- סביבת תחרות מחייבת: בעוד שמטא, המתחרה הגדולה שבבעלותה מספר רשתות חברתיות מבצעת בהן שינויים וחידושים ללא הרף, הרי שגם טיקטוק מחויבת להסתגל לצרכי המשתמשים והעדפותיהם; במיוחד כאשר חלק מהשינויים האחרונים באים במטרה לחזק את קשרי יוצרי התוכן והצרכנים.
הודעות אישיות בטיקטוק
כרגע, אין ממש מידע על פיצ’רים חדשים, פרט להודעות האישיות שעומדים להגיע, אך הכוונה קיימת. הפיצ’ר החשוב ביותר שהולך להגיע הוא שיפור לממשק ההודעות הישירות. כיום, למרות שהפונקציה של שליחת הודעות קיימת, היא מוגבלת מאוד ולא ממש אטרקטיבית. לפי תיאור אחד מהתפקידים (מוביל טכנולוגי עורפי), נאמר כי על המעמדים לצפות “לשתף פעולה עם צוותים עסקיים ולהשתמש בתכונות ייחודיות של מדינות ואזורים שונים, כדי לספק פתרון חברתי ייחודי של טיקטוק כמו התכתבות בהודעות“.
זו אמנם לא הצהרה רשמית, אך לאור הניסוח של מספר מודעות נוספות, כגון פרסום שמכיר בכך שחווית ההודעות של טיקטוק נמצאת “בחיתוליה” – ניתן להסיק שמדובר בשינוי שהולך לכיוון הזה.