למי מכם שעדיין לא שם לב, העמודים בפייסבוק קיבלו מראה חדש. השינויים החדשים במבנה העמודים (Fan Pages) הופכים אותם למעשה למעין פרופיל מקביל לפרופיל האישי שלכם בפייסבוק.
עד היום, אנשים רבים היו משתמשים בשם העסק / אתר אינטרנט או המוצר שלהם כפרופיל אישי, פעולה אשר נוגדת למעשה את התקנון של פייסבוק. חלקם מתוך רצון להתחכם וחלקם מתוך חוסר ידיעה אמיתית. הזהות של דפי המעריצים בפייסבוק לעומת זאת, הייתה מוגבלת למדי וברגע שהמשתמש היא יוצא ממשק ניהול הדף, הוא היה חוזר לנעליים של הפרופיל האישי שלו.
מעתה, מנהלי דפים יוכלו להשתמש בזהות הדף שלהם גם כאשר הם מתקשרים מול דפים אחרים ולמעשה יוכלו לראות את כלל הממשק של פייסבוק דרך הזהות הזו. השינוי כולל בין היתר:
- קבלת התראות על פרסומים בקיר (הקיר של העמוד) דרך אייקון ההתראות הרגיל או אפילו המייל.
- צפייה ברשימת פרופילים אשר עשו לייק לעמוד במקום הרשימה הרגילה של בקשת חברות.
- ביצוע לייק לדפים אחרים בתור הדף עצמו ופרסום על גבי הקיר שלהם או ביצוע לייק לעדכונים שלהם.
- הקיר בעמוד הבית של פייסבוק (news feed) הופך לרצף עדכונים הכולל הן עדכונים מהדף עצמו והן עדכונים מדפים שנעשה להם לייק (סעיף 3).
- חשוב לזכור שבמצב זה עדיין לא ניתן לבצע לייק לקבוצה או לבקש חברות מפרופיל פרטי. עם זאת, במקרה ומישהו איפשר תגובות ציבוריות, אפשר להגיב עם שם הדף לסטטוס שלו. בנוסף, התכונות החדשות לא זמינות בגרסה הניידת של פייסבוק.
שינויים עיצוביים נוספים אמורים להפוך את הדף לדומה יותר לפרופיל האישי הרגיל:
- תמונות – מתחת לשם הדף מופיעות ארבע התמונות האחרונות שהועלו על ידי המנהלים (לא משתמשים אחרים, כך שאי אפשר להשחית דף!). אפשר גם להסתיר תמונות מסוימות אם לא רוצים להציגן.
- מותם של הטאבים וה– FBML – הטאבים עברו אל מתחת ללוגו. בעבר, יותר מדי טאבים היו גורמים לטאבים אחרים לא להיות מוצגים, בעיה זו נפתרה באמצעות העיצוב החדש. משמעות חשובה אחרת שיש למחיקת הטאבים היא אי היכולת ליצור אפליקציות חדשות, כולל Static FBML. אפליקציות ישנות שכבר קיימות ימשיכו לעבוד ויהיה אפשר לערוך קוד של Static FBML קיים (קוד הדומה במקצת ל-HTML). במקום FBML, פייסבוק תתחיל להשתמש ב – iframe.
- פילטר עדכונים – משתמשים יכולים להשתמש בפילטר שמראה רק עדכונים של הדף עצמו. בפילטר הרגיל, זה הכולל גם עדכונים של אוהדים, העדכונים יוצגו לפי מידת העניין שהם עוררו (Engagement). מנהלים יוכלו לראות גם עדכונים שהוסתרו ועדכונים לפי סדר כרונולוגי.
- דפים אהובים – ניתן להציג בדף עצמו את רשימת המנהלים ודפים אהובים אחרים (כמו שבפרופילים מוצגים חברים). כמו כן, משתמשים יראו חברים שלהם שאוהבים את הדף גם כן, או דפים אחרים שגם הם וגם הדף עצמו ביצעו עליהם לייק.
- לוגו גדול יותר – אפשרות ללוגו גדול יותר בגודל של 200 על 600, גם זו הייתה בעיה נפוצה שגרמה ללוגואים גדולים מדי להיחתך.
אפשר לקרוא בהרחבה על כל השינויים החדשים של הדפים בעמוד ההסבר הרשמי שלהם.
המבנה החדש יהיה ברירת המחדל לכל העמודים החל מתחילת מרץ, כרגע ניתן להפעיל אותו על כל דף בנפרד דרך מסך ניהול העמודים. פייסבוק טוענת כי שינויים אלו נועדו בין היתר להקטין את כמות הספאם, אך היכולת להדביק הודעות בדפים של מתחרים בתור שם העסק המתחרה, עלולה לגרום בדיוק לאפקט ההפוך. נראה כי נצטרך לחכות לחודש הבא על מנת לראות באיזו מידה ישפיעו השינויים.
לעומת זאת, אין ספק שניצול נכון של תכונות אלו יכול להיות כלי משלים נהדר לפרסום והפצה של עסקים ובמיוחד יצירת קשרים מול עסקים אחרים (בין היתר, נטוורקינג), צד שפייסבוק הייתה מעט חלשה בו לעומת רשתות חברתיות אחרות וייעודיות לתחום כגון Linkedin.
בינתיים העמוד של AskPavel שודרג למראה החדש, אתם מוזמנים לבקר וללייקק 🙂