מייקרוסופט ממשיכה להתקדם במהירות חסרת תקדים בפיתוח מנוע החיפוש שלה בינג, וגם עם פיתוחים טכנולוגיים נוספים שיסייעו למקדמי אתרים להשתמש במנוע לצרכי פרסום. היום מייקרוסופט מציגה תכונה חדשה: UET Insights, המשמשת לקבלת נתוני גולשים על האתר שלכם עבור תגי UET (Universal Event Tracking). לפי השינויים האחרונים של בינג, נראה כי החברה שועטת במהירות אל מיצובה כמתחרה שעומדת איתנה אל מול ענקית החיפוש גוגל.
הפאנל שיצרו נועד כדי להעשיר את אנשי השיווק בנתונים והבנה של מעורבות המשתמשים באתר שלהם, מה שעשוי לדייק את אסטרטגיות השיווק.
מהם תגי UET?
תגי מעקב אחר אירועים (UET) הם כלי אינטגרלי של מייקרוסופט לפרסום. המשמעות היא למעשה פיסת קוד, שניתן להכניס לתוך האתר שלכם כדי לעזור לכם לעקוב אחר התנהגות הגולשים שלכם. קוד זה אוסף נתונים על מה שהמשתמשים שלכם עושים באתר שלכם, כגון הדפים שבהם הם מבקרים, כמה זמן הם נשארים ואילו פעולות הם מבצעים.
תגים אלו עשויים לאפשר לכם לעקוב אחר יעדי ההמרה – כלומר הפעולות שאתם רוצים שהמשתמשים יבצעו באתר שלכם. אלה יכולים להיות דברים כמו ביצוע רכישה, הרשמה לניוזלטר או מילוי טופס ליצירת קשר. התגית מספקת גם נתוני שימוש חשובים לשיווק מחדש (רימרקטינג) ולפעולות נוספות ושימושיות. על ידי איסוף וניתוח כל הנתונים, ניתן לקבל הבנה טובה יותר של האופן שבו הלקוחות שלכם מקיימים אינטרקציה עם האתר והמודעות שלכם. זאת בדיוק הסיבה שמייקרוסופט החליטה להשיק את הכלי החדש המספק דאשבורד שלם עם כל הנתונים שאתם צריכים לראות – “UET Insights”.
תחילתו של עידן חדש – “תובנות UET”
עם הרצון הבוער לכלי שיווק חכמים, אינטואיטיביים יותר גם מייקרוסופט כאמור לא נשארת מאחור – תכונה זו, המהווה מימד חדש למעקב אחר אירועים אוניברסליים, מאפשרת איסוף נתונים מקיף וניתוח נתונים כדי להגיע לתובנות חסרות תקדים לגבי מעורבות המשתמשים באתר. כך זה נראה בפועל:
כפי שניתן לראות בתמונה, בכלי החדש ניתן לראות אילו דפים היו הפופולריים ביותר באתר שלכם, באילו מכשירים המשתמשים גלשו הכי הרבה, באילו מדינות ונתונים נוספים.
המטרה המרכזית של השקת הממשק
ממייקרוסופט נמסר כי המטרה היא לעזור למפרסמים להבין טוב יותר את מעורבות המשתמשים, לשפר את המיקוד בפרסום בטרגוט קהל היעד ולאפשר לאנשי השיווק לייצר ROI (החזר השקעה) גבוה יותר.
אם נהיה כנים, נראה כי הכלי עדיין לא מתקדם מספיק כמו כלי הנתונים המתקדמים של גוגל כדוגמת גוגל אנליטיקס, מנוע החיפוש המתחרה – אך זהו בוודאי צעד שמסמל את הכיוון שאליו מייקרוסופט נעה, וראוי להדגיש כי עושה זאת בצעדי ענק.