מה אם היינו יכולים לקחת את היתרון הגדול הטמון ברשימות תפוצה – הלא הוא היחס האישי שמקבלים המדוורים ברשימה, ולקדם אותו גם בפלטפורמה מודרנית יותר כמו אינסטגרם? אז מהיום, זה אפשרי. בתכונה החדשה, אינסטגרם משיקה מעין “רשימות תפוצה” עבור יוצרי תוכן, ובאמצעות רשימות אלה, יוצרי תוכן יוכלו להיות בטוחים שההודעה שלהם מגיעה לקהל שנבחר, ובאופן הכי אישי שניתן.
“ערוצי שידור” (Broadcasting Channels) באינסטגרם – זה הפיצ’ר החדש שהושק במטרה להגביר את השיחות בין יוצרי תוכן לצרכני התוכן שלהם, ולטפח קשרים עמוקים יותר בקרב מספר המשתמשים העצום שלה. התכונה לא רק מסייעת בצ’אט עצמו אלא שימושית במיוחד בשידורים חיים. מיד נראה כיצד.
עדכונים נוספים על אינסטגרם מהתקופה האחרונה:
- קבוצות באינסטגרם? “אינסטגרם נוטס” תעזור לכם להתקרב לחברים שלכם
- “זכרונות” בסטורי: התכונה החדשה של אינסטגרם לעידוד מעורבות
הזמנה לשידורים חיים
היום, אם אנחנו מתכננים שידור חי ואנחנו רוצים להזמין את הקהל שלנו לצפות בו, בדרך כלל אנחנו נפרסם הודעות על כך בסטורי, בפיד האישי וכו’. אך בדרך זו, לא כולם יראו את ההודעה שלנו – משום שיש אנשים שלא יצפו בסטורי שלנו או יעיינו בפיד. כך, אין לנו הזדמנות אמיתית להזמין את הקהל שלנו לשידור החי ולדאוג שיקבלו את ההודעה – מהיום, באמצעות תוספת זו ניתן לשלוח הודעה ולהזמין באופן אישי יותר את הקהל, מה שמחזק את הקשר עם העוקבים. מעבר לכך, הצ’אט הדינמי שמופיע בשידורים החיים עצמם גם הוא מטפח את חווית הקהילתיות סביב היוצר.
מדוע השינוי קרה?
השינוי נולד מתוך תובנה של אינסטגרם המבוססת על נתונים שמשתמשי אינסטגרם מעורבים יותר בהודעות הישירות (DM’s) מאשר בסטורי או בפיד האישי. כיום אין מספיק ביטוי למותגים בשטח זה – ואינסטגרם לקחה על עצמה כמשימה לראות כיצד ניתן לנצל את השטח הזה עבור מותגים.
עתיד החיבור והמעורבות
השקת הערוצים של אינסטגרם היא מעידה על כך שהפלטפורמה, כפי שהיא מעידה גם על עצמה – מחויבות לטפח אינטראקציות משמעותיות וקהילות. עם שילוב חלק של שידור חי וצ’אט בזמן אמת, העדכון הזה מבטיח להעלות את מעורבות המשתמשים לגבהים חסרי תקדים.
ככל שאנחנו מתקרבים לעידן של הגברת החיבור האישי בין יוצרי תוכן למשתמשים, מתן אפשרות לצופים להשתתף באופן פעיל והקלה על גילוי, ערוצי השידור מכינים את הקרקע אל עבר עתיד שבו אנשים יכולים להתחבר באופן עמוק יותר – מדובר על שינוי שהוא מעבר לטכנולוגיה, שינוי תרבותי. מעניין לראות איך זה יתפתח מכאן.
לקריאת ההכרזה של מארק צוקרברג על השינוי בבלוג SocialMediaToday