לאחר שביצעה פיילוט מוצלח בחיפושי הגוגל במובייל, גוגל מציגה את השינוי הבא גם בדסקטופ: הצעות לנושאים הקשורים לשאילתה שחיפשתם – מדובר על תכונה שמעשירה את החיפוש של המשתמש לעוד נושאים שאולי לא חשב עליהם.
לדוגמה: אם תחפשו בגוגל, כפי שנראה תכף בדוגמה – את המילים “רעיונות לארוחת ערב” תקבלו בתוצאות החיפוש מספר מאמרים הרלוונטיים למה שחיפשתם, והצעות חיפוש לדברים קשורים כמו “רעיונות צמחוניים לארוחת ערב” “רעיונות לארוחת ערב לזוג” ועוד.
התקדמות העדכון
לאחר שהשינוי הוטמע בהצלחה במובייל בדצמבר האחרון, גוגל עושה כעת את קפיצת המדרגה המשמעותית הבאה שלה – הנוגעת לאופן שבו משתמשים מנווטים בכמות המידע העצומה ברשת. גוגל, ענקית הטכנולוגיה מציגה כעת תכונת ‘סינון נושאים קשורים’ לממשק מנוע החיפוש שלה גם בדסקטופ ובעוד מספר חודשים, אם תעבור את הבחינות של גוגל – היא תגיע גם לארץ בעברית.
ההכרזה של גוגל
בציוץ שפרסמה לאחרונה, גוגל שיתפה את החדשות המרגשות לגבי תכונת החיפוש המשופרת:
“בדצמבר האחרון הקלנו על משתמשי המובייל לחקור נושאים הקשורים לחיפוש. כעת, התכונה זמינה לכל משתמשי שולחן העבודה המחפשים באנגלית בארה”ב. נושאים קשורים מופיעים לצד מסננים בראש דף תוצאות החיפוש”.
בעדכון שפרסמה גוגל בדצמבר לפוסט הראשוני שלה בבלוג, היא הדגישה כי מטרת העדכון הינה לעזור למשתמשים למצוא את מה שהם מחפשים (שזהו חזונה של גוגל):
“אם משתמש לא מוצא את מה שהוא רוצה, הוא יכול למצוא עוד תוצאות באמצעות שימוש בכפתור ‘כל המסננים’ ולסנן על פי השאילתה הכי רלוונטית אליו”.
לפני ואחרי
כך החיפושים נראים כיום, וכך הם ייראו לאחר השינוי:
התועלת המרכזית עבור אנשי השיווק
ב-3 מילים: מילות מפתח חדשות.
כשהמשתמשים מדייקים את השאלות הספציפיות שלהם, כך אנחנו יכולים להגיע אליהם הרבה יותר בקלות. שאילתות מדויקות יותר עשויות לקבל נפחי חיפוש גבוהים יותר וכך כולנו נרוויח – גם המשתמשים וגם מנהלי האתרים.