גוגל הודיעה על עדכון קטן, אך משמעותי עבור מי שרוצה לבלוט בתוצאות החיפוש – תמונה מוקטנת (Thumbnail) של הסרטון הרלוונטי עוד בתוצאות החיפוש הראשיות בגוגל, רק אם הסרטון הוא התוכן המרכזי של העמוד (זאת בניגוד להופעת תמונה מוקטנת של סרטון בדף התוצאות הראשי בכל מקרה שבו הדף מכיל סרטון). המטרה היא לאפשר לגולשים אשר מעוניינים בצפייה על פני קריאה, לדעת עוד טרם הכניסה לדף, האם הם הולכים לצפות בסרטון הדרכה או במדריך ארוך לקריאה, למשל.
מה היה לפני כן
בעבר, גוגל הציגה תמונות ממוזערות של וידאו בשתי דרכים. עבור דפים שבהם הסרטון היה התוכן העיקרי של הדף, הוא הופיע בתחילת הרישום בצורה הבאה:
עם זאת, בדפים שבהם היה סרטון וידאו אך לא הרכיב העיקרי של הדף, התמונה הממוזערת הופיעה לאחר הרישום:
הפורמט הראשון נשאר כמו שהוא – והפורמט השני יחזור לקדמותו, מכיוון שלאחר בדיקות מצד גוגל, הייתה לו השפעה מינימלית על המעורבות הכוללת של המשתמשים.
כך, אנו נכנסים לשינוי חדש שבו התמונה תופיע רק במקרה שבו הסרטון הוא התוכן העיקרי שבדף – ולשינוי זה יש תועלת ממשית אחרת.
המשמעות עבור מקדמי אתרים
אם אתם מעדיפים לייצר תוכן בוידאו מאשר בכתב, הגישה החדשה יכולה דווקא לבוא לטובתכם. הגישה החדשה טומנת בחובה פוטנציאל להעצמת יוצרי התוכן בוידאו, כאשר התוכן הוא לא רק חלק מיוטיוב, אלא עשוי להיות גם חלק מאתרים ולקבל את אותה כמות גולשים כמו תוכן כתוב.
מי שמעוניין לבחון את האפקט של השינוי החדש, יוכל לראות זאת בדו”ח הביצועים בגוגל סרץ’ קונסול (Search Console), הדו”ח יכיל תוויות בדו”ח אינדקס הוידאו ובדו”ח שיפורי הוידאו.