טוויטר תתחיל לחלוק הכנסות ממודעות שרשור תגובה עם יוצרים רשומים לטוויטר בלו. הוא הודיע שהתוכנית כבר התחילה (3/2/23), אם כי כרגע יש מעט מאוד פרטים על איך זה עומד לעבוד. יודעים רק שהרווחים שיחולקו ליוצרי התוכן יהיו תמורת מודעות ממומנות שיופיעו בתוך מקטע התגובות על הציוצים – בדומה לאופן שבו עובדת מונטיזציה ביוטיוב.
Starting today, Twitter will share ad revenue with creators for ads that appear in their reply threads
— Elon Musk (@elonmusk) February 3, 2023
טוויטר בלו: מה זה והאם זה שווה לכם?
נכון להיום, הרשמה ל-Blue עולה 8$ לחודש אם נרכש ישירות דרך האתר שלה או 11$ לחודש מחנות האפליקציות של אפל או מחנות האפליקציות של גוגל (Google Play), אבל הגרסה הזולה ביותר היא מנוי שנתי ישירות מטוויטר תמורת 84$.
טוויטר בלו הוצגה לראשונה כדרך המספקת למשתמשים לשיפור החוויה שלהם בפלטפורמה על ידי קבלות הטבות בלעדיות, מעין “מועדון סודי” ששייך למשתמשים הרציניים יותר של הפלטפורמה. טוויטר בלו מספקת למשתמשיה יכולת להעלות סרטונים בחדות גבוהה ומצב קריאה משופר. כולם יכולים לדעת מיהו משתמש טוויטר בלו – המשתמשים למעשה מקבלים “וי כחול” שמסמן את הפרופיל שלהם כייחודי, והמשתמשים מקבלים תכונות שימושיות נוספות.
לקריאה מורחבת: וי כחול בטוויטר: אילון מאסק השיק את ״טוויטר בלו״
התגובות על המהלך
כרגע עדיין לא ברור ליוצרי התוכן כמה יקבלו על כל ציוץ כזה, כמה הוא צריך להיות ויראלי כדי שזה ישתלם ובכלל – האם בשביל 8 דולר משתלם להקים פרופיל של “יוצר תוכן” ולהתחיל להרוויח ממנו בצורה שתשתלם לעסק?
אז חלק מהתגובות על המהלך הן תגובות אוהדות, אבל חלק מהן ממשיכות את הביקורת הציבורית שאילון מאסק עובר עוד מהרגע שהחליט לפטר אלפי עובדים במייל – ביקורת שמאחוריה עומדת טענה אחת: שאילון מאסק השתגע. אבל ימים יגידו, יש סיכוי לא רע שמדובר בשינוי שישפיע לטובה על כל יוצרי התוכן בטוויטר.