בהמשך למאמר הקודם שכתבנו על הגלילה הרציפה במובייל שגוגל השיקה, גוגל בודקת מספר עדכונים נוספים שניתן לבצע כדי בין היתר, לחשוף יותר תוצאות חיפוש בבת אחת לאנשים ולהפוך את חווית המשתמש לטובה יותר. בין השינויים האחרונים שהשיקה כדי לעשות זאת: עיצוב ידידותי יותר למשתמש למספר אלמנטים, שינוי התווית לתוצאות ממומנות וייעוד מחדש של הקרוסלה בחיפושים. בואו ונסקור אותם.
עיצוב ידידותי למשתמש של אלמנטים
אלמנטים כמו ‘שאלות תשובות’ מופיעים בצורה רחבה יותר (ניתן לראות יותר שאלות בפחות שטח מסך), ‘כפתורי קישורים’ (Sitelinks) לאתרים המופיעים בחיפוש, ציוצים בטוויטר ועוד מופיעים בצורה אחרת המקלה על הגולש.
שינוי תווית ה”ממומן”
גוגל בודקת איך שינוי הצגת התווית “Ad” ל”Sponsored” ישפיע על התנהגות גולשים. לפני כחודשיים גוגל השיקה את תווית המודעה הממומנת החדשה בחיפוש במובייל וכעת היא בודקת אותה גם בממשק הדסקטופ. לעתים, אנו חושבים שהסיכוי שמילה אחת היא מה שתשנה את כללי המשחק ותגדיל את ההקלקות על הפרסומים הממומנים הוא נמוך – אך מסתבר שלפחות מבחינת גוגל, מדובר דווקא בשינוי די מוצלח.
קרוסלה לאתרים
גוגל בודקת תכונת חיפוש חדשה כדי לספר לנו עוד על אתר אינטרנט, בכלל לפני שנכנסנו אליו. זוהי עוד דרך אשר מקלה עלינו הגולשים למצוא את מה שאנחנו מחפשים במהירות גבוהה יותר, ולקבל את המידע הרלוונטי ביותר אלינו מהר ככל הניתן. הקרוסלה הזו היא למעשה “אודות” המציגה מידע נוסף על אתר, וכוללת לעתים מידע מאתרי צד שלישי בנוסף למידע שהיא מציגה מתוך האתר עצמו.
זה עשוי לסייע גם לבעלי האתרים עצמם לייצר יותר כניסות לאתר שלהם ולייצר קידום אתרים ברמה גבוהה יותר.