ככל שעובר הזמן, כך אנשים רוצים הרבה יותר ללמוד על שינויי אקלים, על הנזקים שלהם ואיך ניתן למנוע אותם – וזה לא מפתיע שהדור הצעיר הוא זה שמעוניין לשמוע על כך יותר. למעשה, מחקרים הראו שצעירים נוטים יותר לעסוק בתוכן של שינויי אקלים במדיה החברתית. בטיקטוק עוסקים רבות בהעלאת המודעות לפעולות בנושא קיימות, ובהצגת פתרונות לעבר האתגרים הסביבתיים הנובעים כתוצאה משינויי האקלים.
אגב, היא ממש לא היחידה. גם גוגל לא מזמן הודיעה על קידום “תוצאות חיפוש ירוקות” כצעד משמעותי שנעשה לעבר שינוי תודעתי בנושא האקלים.
הפלטפורמה המושלמת להפגנת אקטיביזם סביבתי
בתור רשת חברתית, טיקטוק משמשת כיעד מצוין עבור אנשים שמעוניינים לדון בבעיות הדחופות ביותר העומדות בפני האנושות. לא מעט יוצרי תוכן החלו להעלות את המודעות ולפעול באופן מעורר השראה בנושא קיימות. כך למשל, משתמשים רבים כיום גוללים בטיקטוק ומגלים טיפים בנוגע ל’איך להפחית את הפסולת בחיי היומיום’, על הנזקים הסביבתיים של מפגעים סביבתיים שונים ועוד נושאים מרתקים וחשובים.
מטיקטוק נמסר:
“בטיקטוק, אנו מחויבים להפוך את חרדת האקלים למקור העצמה, לסייע לקהילה שלנו ולדור הבא להיות מודעים ומעורבים בעניין. על ידי מתן גישה למידע אקלימי אמין, הבלטת הקולות של תומכי המאבק לשינוי האקלים, מומחים וארגונים המוקדשים להעלאת המודעות לאקלים ואוריינות. יחד עם שיתוף פעולה עם קהילות ושותפים החולקים את אותו חזון ברחבי העולם, אנו מעוניינים לעורר דיאלוג מלא תקווה ופעולות קונקרטיות עבור עתיד בר קיימא לכולנו”
מה טיקטוק עושה בעניין כדי לתרום לאיכות הסביבה?
טיקטוק מציגה את הקמפיין הגלובלי שנקרא #ClimateAction, בו כל יוצר תוכן יכול להשתתף על ידי צירוף ההאשטג, וזאת על מנת לעודד קהילות בכל רחבי העולם להצטרף לדיון החשוב בעולם – דיון על האקלים, ולנקוט פעולה עבור העלאת המודעות לשינויי האקלים, והדברים שכל אחד מאיתנו יכול לעשות כדי להאט מעט את התהליך – באופן כזה, שישפיע על העולם לטובה וישאיר עתיד טוב יותר לילדים שלנו.
איך זה תורם לנו כיוצרי תוכן?
כיוצרי תוכן, טיקטוק מאמינה שיש לנו כוח בידיים ואנו יכולים לנצל אותו בתבונה. היא מזמינה כל יוצר תוכן באשר הוא, ללא תלות במספר העוקבים שלו להצטרף לקמפיין #ClimateAction, לעורר מודעות ובדרך לזכות בחשיפה האורגנית שמייצר הטרנד. בין אם נושא העמוד שלכם קשור לאקלים או לא, טיקטוק מדגישה כי לכולנו יש תפקיד בהצלת הכוכב שלנו, ולכן זה לא משנה, מאחר שזהו נושא חשוב הנוגע לכולם – כולם יכולים להשתתף בקמפיין ולעזור לנו לזכור, שיחד עם המהפכות הטכנולוגיות שעברנו – עלינו לשמור על כדור הארץ מכל משמר, כי לפחות בינתיים יש לנו רק אחד כזה.