בכל סופשבוע נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים ושיווק באינטרנט. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע.
- “גוגל כבר תקפה באיראן” – אורי ברייטמן (“חופש החיפוש”) מספר שגוגל מודה לראשונה שהיא חוסמת חלק משירותיה בפקודת הממשל האמריקאי ומבקר אותה על כך.
- תרגום אוטומטי של שירים – התרגום האוטומטי של גוגל עדיין לא מושלם, אבל המדענים של החברה כבר חושבים על הצעד הבא, תרגום שירים. הבונוס? שימור החריזה בשיר באמצעות הטענת האלגוריתם במילון גדול במיוחד שימצא התאמות פונטיות.
- האייפד והארנבת (הראל עילם, 140) – מסתבר כי כשמדובר ביו הפנר (מנכ”ל פלייבוי), אפל יכול לעקם קצת (הרבה) את חוקי הצנזורה הפנימיים שלה.
- כאן זה לא מודיעין (מורן בר, ניוזגיק) – התקשורת המסורתית והאלקטרונית זעקה כאשר פייסבוק הוסיפה לעמודי הפרופיל של המשתמשים את מספר הטלפון שלהם והכתובת, אך מסתבר כי בינתיים אפליקציות צד שלישי לא מורשות עדיין לגשת למידע זה. אפשר לנשום לרווחה.
- “תיאום ציפיות: כך מנפחים מספרי צפיות ביוטיוב” – גל מור מחורימבה מסביר למה כל כך קל לנפח צפיות ביוטיוב בעקבות חשיפת “השיטה” בתוכנית הצינור של ערות 10. ואנחנו נוסיף שבעוד שהבאת תנועה אוטומטית לאתרי אינטרנט רגילים כנראה לא משפיעה על הדירוג שלהם במנועי חיפוש, עליית מספר הציפיות של סרטונים ביוטיוב יכולה לגרום לשינויים מפליגים במיקום שלהם בתוצאות החיפוש של יוטיוב ואפילו בגוגל, מפחיד.
- שובו של Page (בלי Rank) – לארי פייג’, אחד ממייסדי גוגל, יחליף את אריק שמידט בתפקיד המנכ”ל החל מהרביעי באפריל וינהל את פיתוח המוצרים החדשים בחברה. שמידט יעבור להיות היו”ר. רבים סבורים כי הסיבה לכך היא השחיקה והעייפות הטבעית הנלווים לתפקידי מפתח שכאלו, במיוחד באחת החברות הגדולות בעולם.
(אה, וכן, אנחנו יודעים שהתחיל עדכון PR)
הסירחון מתפשט – כל אתר שעוסק בצורה כזו או אחרת בקידום אתרים, כתב השבוע על ירידת איכות התוצאות בגוגל העולמית (גם אתרי חדשות אצלנו כתבו על כך תוך כדי התעלמות מופגנת מהמצב בארץ שנחשב לבעייתי לא פחות בקרב מקדמים מסוימים). הכול התחיל כנראה מהמכתב הזה. כרגע הרשת מתחלקת בין אלו שמאמינים שהמצב אכן קטסטרופלי ובין אלו שחושבים שהמצב נופח מעבר לכל פרופורציה ובסך הכול – גוגל עדיין מציג תוצאות טובות יותר ממתחריו.
אם נתקלתם בידיעות מעניינות בתחום השיווק באינטרנט, אתם מוזמנים לעדכן אותנו כדי שנוסיף אותן לעדכונים השבועיים. עדיין לא עשיתם לייק?