על פי דיווח בבלומברג: “פייסבוק מתכננת להסיר לחלוטין את הפודקאסטים משירות המדיה החברתית. היא תפסיק לאפשר לאנשים להוסיף פודקאסטים לשירות החל מהשבוע הקרוב, תפסיק את השימוש במוצר האודיו הקצר – Soundbites ותסיר את כל מרכז האודיו שלה”.
ההיסטוריה של הפודקאסטים בפייסבוק
את האפשרות להעלאת פודקאסטים הציגה פייסבוק לאחר העלייה המטאורית של Clubhouse בתחילת שנת 2021. Meta קידמה מגוון אפשרויות לפודקאסטים עתידיים ובתוך כך כלי תצוגת עמוד, אפשרות לחיבור ישיר וכל זאת במטרה לאפשר למשתמשים להאזין בלי לעזוב את האפליקציה.
ההשקה הרשמית של כלי התמיכה בפודקאסטים הוצגה על ידי Meta בחודש יוני 2021. אז קידמה החברה את האפשרות להציג את תוכן הפודקאסט לכלל המשתמשים ככלי ליצירת מעורבות ולהגדלת קהילות. עכשיו, פחות משנה לאחר ההשקה היא מושכת את הפרויקט לחלוטין בלי להציע ליוצרים שמשתמשים בכלי חלופה אחרת.
המשמעות של הסרת התמיכה
רבים מהמשתמשים לא אימצו את תכונות האודיו של Meta וזו למעשה הסיבה המרכזית לכך שהיא מפסיקה את התמיכה. לדבריה, החברה בוחנת כל הזמן את התכונות אותן היא מציעה וזאת כדי להתמקד בחוויות משמעותיות. הדבר ברור אך בו זמנית עשוי לשחוק שוב את האמון ברשת החברתית.
ל-Meta יש היסטוריה שלילית של יצירת כלים חדשים ניסיוניים והסרתם ברגע שהיא רואה שהקהל לא מאמץ אותם. הדבר בא לידי ביטוי בדחיפה של היוצרים להשתמש בסטוריז וכל הגישה לווידאו. בכל פעם שהחברה עושה פעולה שכזו ומפסיקה את התמיכה או הכלים שלה, התוצאה היא שחיקת האמון ברשת החברתית.
Meta משנה את חוקי המשחק
אפשר להגיד דברים רבים על Meta אך היוצרים מבינים כי היא נוטה לשנות את חוקי המשחק מתי שהיא רק רוצה בכך. הסרת התמיכה בפודקאסטים היא עוד תזכורת לכך שהיא אפשר באמת לבנות מותג על “קרקע שכורה”.
אלו אשר מסתמכים רק על Meta כדי לבנות את הקהל שלהם צריכים להביא בחשבון כי יתכן מאד שבשלב מסוים החברה תשנה את המיקוד שלה ותשאיר את היוצרים מאחור.