בשיחה שהתקיימה עם ג’ון מולר מגוגל הוא נשאל לגבי טקסט חלופי וענה על ההשפעה שלו מבחינת SEO וקידום אתרים.
תיאור התמונות מסייע לנגישות
מולר נשאל מספק שאלות הקשורות בטקסט החלופי אותו אפשר להוסיף לתמונות ועל ההשפעה שלו על קידום האתר. לדבריו, הוספת Alt Text מומלצת קודם כל כדי להפוך את האתר לנגיש כיוון שהפעולה מועילה למבקרים שמסתמכים על קוראי מסך.
מנקודת מבט של SEO הטקסט החלופי מומלץ כשהמטרה היא ליהנות מדירוג כשמתבצע חיפוש בתמונות. עם זאת מולר מציין כי לטקסט החלופי אין כל ערך מוסף כשהדבר נוגע לחיפוש ברשת. יש להשתמש באופציה רק כאשר ישנה חשיבות לתמונות שיופיעו בחיפוש.
גוגל לא רואה ערך גדול יותר בדף שיש בו תמונות עם טקסט חלופי. בכלל, ההמלצה של מולר בכל הנוגע לתמונות היא להתמקד בהיבט הנגישות ולא בהיבט הקידום. בהתייחס לקידום, הטקסט החלופי עוזר לגוגל להבין איזו תמונה מתאימה יותר לתוצאות החיפוש ולכן אם הדבר יכול להיות רלוונטי לאתר, אז יכול להיות ערך בכך.
תיאור תמונות דקורטיביות
בשיחה נשאל מולר האם ישנו ערך לטקסט החלופי במקרה של תמונות דקורטיביות באתר. בתשובתו הוא הסביר כי כשיש באתר תמונה שמופיעה באתרים רבים וכשאין לה ערך משמעותי להבנת האתר, יש להתייחס לתיאור שלה בפן הנגישות בלבד ולא לאפשרויות הקידום.
גוגל לא רואה יותר ערך בדף שיש בו יותר תמונות ואת הטקסט החלופי היא מייחסת לתמונות בלבד. היא יכולה לעזור למישהו להבין טוב יותר את התמונה בעזרת הטקסט שמתווסף לה אך הדבר לא ישפיע על דירוג האתר. מולר ציין כי דף אינטרנט לא ידורג יותר טוב כי יש לו תמונה.
לצפייה בתשובתו של מולר, החל מדקה 36:41
שימוש בתמונות עם טקסט
שאלה נוספת אשר עלתה בנוגע לתמונות הייתה האם כדאי להשתמש בטקסט חלופי כאשר התמונה עצמה מכילה טקסט. בנוגע לכך אמר מולר כי הוא ממליץ להימנע לחלוטין משימוש בטקסט בתמונות והוסיף כי במקרה זה טקסט חלופי כן יכול לסייע למשתמשים.
מולר אמר כי הוא חושב שהגיוני יותר שהתמונה תהיה תמונה והטקסט יופיע על הדף עצמו. “ישנן דרכים רבות להציג טקסט באתר בצורה יצירתית כך שלא הייתי מנסה להשתמש בטקסט בתמונות” אמר מולר. לסיכום הוא ציין כי היה ממליץ להימנע מטקסט בתמונה עצמה ושכן אפשר להשתמש בטקסט חלופי במקרה ויש מלל על התמונה.
בהקשר של קידום והצגת התמונות, מולר מציין כי הטקסט החלופי יכול להיות שימושי במיוחד עבור אנשים שלא יכולים להסתכל על תמונות בודדות ושמשתמשים בקוראי מסך. הדבר יכול לעזור גם למנוע החיפוש להבין על מה התמונה. לצד זאת מגדיש מולר כי הוא ממליץ להימנע משימוש בטקסט כללי כמו חזרה על שמות המוצרים וכן הוא לא ממליץ לעשות “העתק-הדבק” באופן עיוור לטקסט שכבר קיים בדף.