מולר ענה על הנושא כשהוא התייחס לסמנטיקה של HTML אל מול האופטימיזציה של ה-SEO. השאלה היא האם נכון יהיה לסמן את כותרת המוצר ככותרת הדף.
הבחירה הנכונה עבור תיאור הדף
על פי מולר, במקרים רבים יתכן ששם המוצר הוא הכותרת של הדף. שכמדובר בעסק כמו חנות, סוג המוצר או דגם יכול להיות הכותרת המתאימה. במקרה כזה לא כדאי לחשוב רק על SEO אלא עם מה שהגיוני מבחינת החיפוש ומבחינת הגולשים.
שאלה זו חשובה במיוחד לאור העובדה שגוגל התחילה לבצע שינויים בכותרות הדפים. גוגל פרסמה מאמר שמסביר כיצד לכתוב כותרות בדרך הנכונה כשהנקודה העיקרית היא בחירת כותרת שמתארת במה עוסק הדף. הכותרת צריכה לתאר בצורה הטובה ביותר את מה שהגולש יפגוש כשיקליק על התוצאה.
בהמשך פירט מולר כשאמר שאם מישהו מחפש מטריה מסוג מסוים, זה בסדר גמור שבדף המוכר את המטריה הכותרת תהיה תיאורית למוצר. למשל, “מטרית אקמה” (Acme שם החברה המייצרת) יכולה להיות כותרת מתאימה אך הכותרת של כל דף יכולה להיות תיאורית יותר כמו “מטרית אמקמה שחורה” (וכל אחד מהצבעים האחרים).
במילים אחרות אומר מולר כי המטרה צריכה להיות תיאור מדויק ככל האפשר של התוכן המופיע בעמוד. לא מדובר על שתילת מילות מפתח לצורך דירוג ו-SEO אלא על הסבר מדויק שעוזר לגולש להחליט האם להקליק או לא על תוצאת החיפוש.
לצפייה בתשובתו של ג’ון מולר, החל מדקה 42:44:
תכנון נכון של דף האינטרנט
באופן אידאלי, יש לתכנן בצורה הנכונה את הדף ואת חלקיו השונים. הכותרת הראשית צריכה להתייחס למה שהכי מעניין את הגולש. אם מדובר באתר מכירות ומה שמעניין את הגולש הוא המוצר, ברור שתיאורו יתאים בכותרת.
בנוסף, נכון לחשוב מהן נקודות המשנה החשובות מבחינת הגולש ובהתאם ליצור את מתווה הדף. ההמלצה היא ליצור מבנה היררכי שיקל על המשתמשים לנווט בדף ולהתייחס לכותרות המשנה ככאלו שמסייעות לתיאור שלו.