ג’ון מולר מגוגל עונה: האם שם המוצר צריך להופיע בכותרת?

מיטל אור
בשיחת הנגאוט עם ג'ון מולר מגוגל עלתה השאלה כיצד נכון להשתמש בתגי כותרת לדפי מוצרים. השאלה חשובה כיוון שגם מדריך המתחילים של גוגל לא מתייחס באופן ספציפי לשימוש בתגי כותרת לדפי מוצר.
האם שם המוצר צריך להופיע בכותרת

מולר ענה על הנושא כשהוא התייחס לסמנטיקה של HTML אל מול האופטימיזציה של ה-SEO. השאלה היא האם נכון יהיה לסמן את כותרת המוצר ככותרת הדף.

הבחירה הנכונה עבור תיאור הדף

על פי מולר, במקרים רבים יתכן ששם המוצר הוא הכותרת של הדף. שכמדובר בעסק כמו חנות, סוג המוצר או דגם יכול להיות הכותרת המתאימה. במקרה  כזה לא כדאי לחשוב רק על SEO אלא עם מה שהגיוני מבחינת החיפוש ומבחינת הגולשים.

שאלה זו חשובה במיוחד לאור העובדה שגוגל התחילה לבצע שינויים בכותרות הדפים. גוגל פרסמה מאמר שמסביר כיצד לכתוב כותרות בדרך הנכונה כשהנקודה העיקרית היא בחירת כותרת שמתארת במה עוסק הדף. הכותרת צריכה לתאר בצורה הטובה ביותר את מה שהגולש יפגוש כשיקליק על התוצאה.

בהמשך פירט מולר כשאמר שאם מישהו מחפש מטריה מסוג מסוים, זה בסדר גמור שבדף המוכר את המטריה הכותרת תהיה תיאורית למוצר. למשל, “מטרית אקמה” (Acme שם החברה המייצרת) יכולה להיות כותרת מתאימה אך הכותרת של כל דף יכולה להיות תיאורית יותר כמו “מטרית אמקמה שחורה” (וכל אחד מהצבעים האחרים).

במילים אחרות אומר מולר כי המטרה צריכה להיות תיאור מדויק ככל האפשר של התוכן המופיע בעמוד. לא מדובר על שתילת מילות מפתח לצורך דירוג ו-SEO אלא על הסבר מדויק שעוזר לגולש להחליט האם להקליק או לא על תוצאת החיפוש.

לצפייה בתשובתו של ג’ון מולר, החל מדקה 42:44:

תכנון נכון של דף האינטרנט

באופן אידאלי, יש לתכנן בצורה הנכונה את הדף ואת חלקיו השונים. הכותרת הראשית צריכה להתייחס למה שהכי מעניין את הגולש. אם מדובר באתר מכירות ומה שמעניין את הגולש הוא המוצר, ברור שתיאורו יתאים בכותרת.

בנוסף, נכון לחשוב מהן נקודות המשנה החשובות מבחינת הגולש ובהתאם ליצור את מתווה הדף. ההמלצה היא ליצור מבנה היררכי שיקל על המשתמשים לנווט בדף ולהתייחס לכותרות המשנה ככאלו שמסייעות לתיאור שלו.

שתפו:
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
908
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
708
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
356
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
107916
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
102363
מדיה חברתית
דנה רוזן
83168
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.