ג’ון מולר מתאר את תהליך ההתמודדות של גוגל עם העברת דומיין

מיטל אור
במסגרת שיחת הנגאוט תיאר ג'ון מולר מגוגל כיצד מנוע החיפוש מגיב על העברת אתר מדומיין אחד לאחר. בפרט הוא התייחס ל"אפקט ארגז החול".
תהליך ההתמודדות של גוגל עם העברת דומיין

אפקט ארגז החול מתייחס לרעיון ישן לפיו גוגל מעכבת את דירוג האתר ומכניסה אותו אל “ארגז החול” עד שהיא בטוחה שניתן לסמוך עליו. גוגל מעולם לא אישרה את הרעיון אך בשיחה שהתקיימה העלה אחד השואלים את הסוגייה בהתייחס למה שקורה בעת העברת האתר לדומיין חדש.

למעשה, השאלה שהופנתה למולר נגעה בדרך הטובה ביותר להעביר את האתר, האם כדאי לעשות זאת בחלקים או בבת אחת. כל זאת כשהמטרה היא להימנע מאפקט ארגז החול ואיבוד הדירוג הנוכחי של האתר. כמובן, ההנחה היא כי בתהליך יבוצעו כל ההפניות הנדרשות.

מולר – אין “ארגז חול” בתהליך מעבר האתר

על פי מולר, אין כל מעורבות של “ארגז חול” בתהליך העברת האתר. לפי דבריו, בהעברה בין דומיין אחד לאחר וניתוב של כל כתובות האתר הישן אל החדש, לא צריכה להיות בעיית “השהיית” האתר או אי-סריקה שלו. לשאלה האם לבצע את העברה בשלבים או בבת אחת, ענה מולר כי אם יש צורך לבצע העברה של האתר, יש לבצע את כל העבודה ולנתב מחדש את כל הדפים.

לעתים זו גם הדרך הקלה, להפנות אל כל הדפים יחדיו והמערכות של גוגל מכוונות לזהות את ההעברה. גוגל יכולה לעבד את האתר החדש במהירות. כשגוגל מזהה כי האתר מתחיל להפנות את כל הדפים לאתר אחר, היא תנסה לעבד את הדפים מהר יותר ולא להפך, כפי שחשש האדם שהעלה את השאלה.

ההסבר של מולר נשמע הגיוני ורציונלי. האינטרס של גוגל הוא להציע לגולשים אתרים ידידותיים ואיכותיים ולכן, לדבריו כשגוגל מזהה את השינוי וההפניה לאתר החדש, היא מגבירה את קצב עיבוד האתר וזאת כדי להמשיך להפנות את המשתמשים לדפים החדשים.

לקריאת הידיעה המקורית

שתפו:
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
1348
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
934
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
411
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
108157
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
102561
מדיה חברתית
דנה רוזן
83217
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.