כחלק מהמאמץ לשיפור האינטראקציה בסטוריז, אינסטגרם מבצעת שינויים באופן בו משותפים הקישורים החיצוניים. מעתה במקום שהקישורים יופיעו ב”החלקה למעלה”, הם יופיעו כקישור “מדבקה”.
אינסטגרם אישרה כי כל המשתמשים אשר יכולים לגשת כרגע לקישורי ההחלקה יכולים לגשת גם לקישורי המדבקות וכי הקישורים הישנים ייעלמו מהסטוריז עד לסוף החודש הנוכחי (אוגוסט 2021).
היתרונות של קישורי המדבקות על פני קישורי ההחלקה
המטרה של אינסטגרם היא להצליח להגביר את מידת המעורבות של המשתמשים ולשפר את האינטראקציה דרך הסטוריז. החברה מציגה את היתרונות שיש לקישורי המדבקות:
- יצירת סטוריז באופן יעיל – המדבקות יסייעו ליוצרים להתבטא בצורה טובה יותר ולשתף את מה שחשוב להם באינסטגרם.
- שליטה נוספת ביצירה – המדבקות נראות ומתפקדות כמו פונקציות אחרות ומספקות ליוצרים שליטה נוספת. ניתן לשנות את גודל המדבקה, להציב אותה במקומות שונים וליהנות מהשפעה מרבית.
- הגברת המעורבות – משתמשים יוכלו לקבל תגובות ותשובות מהירות יותר עבור פוסטים שמכילים את מדבקת הקישור.
העדכון הנוכחי יכול להוביל לשיפור עבור המשתמשים. הוא מציע קישורים במיקומים בולטים יותר בתוך מסגרות סטוריז, מה שיכול להוביל ליותר קליקים ולסייע בהנעה לפעולה המתבצעת בתוך הסטורי.
השינוי דורש הסתגלות אך נותן הזדמנות ליוצרים
ה”החלקה” הפכה לחלק בלתי נפרד מהגלישה והשימוש באינסטגרם. המשתמשים יצטרכו לשנות את הרגלי השימוש שלהם בכל הנוגע לקישורים, אך נראה כי זו הזדמנות טובה עבור היוצרים שרוצים להבליט את הקישורים ולהניע את העוקבים לפעולה.
הוספת הקישור תוכל להתבצע במקומות שונים על גבי הוויז’ואל ובכך יינתן ליוצרים יותר כוח ושליטה על היצירה שלהם. בדיקות ראשוניות של אינסטגרם הצביעו על תגובות חיוביות של המשמשים כלפי השינוי.
לשאלה האם הקישורים החדשים יהיו זמינים עבור כל המשתמשים התשובה היא שמדבקות הקישורים יהיו מוגבלות לפרופילים מאומתים ו/או עבור פרופילים עם 10,000 עוקבים ומעלה. זאת בהתאם לאפשרות ה”החלקה” הנוכחית.
כבר בחודש יוני השנה נמסר מאינסטגרם כי הפלטפורמה מתכוונת ליצור מדבקות קישור עבור כלל המשתמשים וכי הפתרון ישפר את הפונקציונליות של תהליכי הסטוריז. עם ההשקה אומרת אינסטגרם כי היא תקפיד על יושרה ובטיחות ותפעל למניעת הפצת מידע שגוי ודואר זבל.
עבור היוצרים, הדרך החדשה לשתף קישורים בסטוריז אמורה להוביל ליצירת יותר תנועה והמרה פשוטה ויעילה יותר של העוקבים.