על פי הודעת גוגל, מעתה היא תציג גורמים או סיבות שהובילו לדירוג תוצאת חיפוש ספציפית בראש רשימת תוצאות החיפוש. תכונה זו מהווה הרחבה לתיבת התוצאות שהושקה בחודש פברואר 2021.
הגורמים המשפיעים על תוצאות החיפוש
תוצאות החיפוש יכולות להציג לא רק מונחים מדויקים אלא גם כאלה שקשורים לשאילתה באופן עקיף. גוגל מפרטת את הגורמים שהשפיעו על הדירוג ובכלל זה: קישורים מאתרים חיצוניים, תמונות קשורות, סיבות גיאוגרפיות ועוד. הצהרת גוגל ישנם מספר גורמים שיכולים לקבוע את דירוג הדף הספציפי בתוצאת החיפוש.
לצד פרסום הגורמים המשפיעים על תוצאות החיפוש, גוגל גם מוסיפה טיפים לחיפוש במטרה לעזור לחדד את השאילתה של הגולש במידה והתוצאה לא עונה על הציפיות.
גוגל מציגה את המונחים אשר הותאמו לשאילתה. בין היתר היא מתייחסת לתוכן הגלוי אך לא רק. גם מילים המופיעות בתג הכותרת או במטא יכולים להשפיע על ההופעה. גוגל תציג את מונחי החיפוש הקשורים לשאילתה ואת הקישורים לתוצאה המופיעה. כן, גוגל עדיין משתמשת בקישורים לצורך קביעת הדירוג.
גוגל בוחנת את התמונות הקשורות לשאילתת החיפוש ותבחן את התמונות בדף כולל שם קובץ התמונה וההקשר לחיפוש.
גורם נוסף אשר ישפיע על התוצאה היא אזור החיפוש כאשר גוגל משתמשת במיקום הספציפי של הגולש כדי לקבוע איזו תשובה לספק.
גוגל תספק טיפים לחיפוש
לצד מתן מידע מדוע אנחנו רואים את תוצאות החיפוש הנוכחיות גוגל תספק גם טיפים לחיפוש. היא תאפשר לגולשים לצמצם את תוצאות החיפוש במטרה לקבל תוצאות טובות יותר. בין היתר גוגל מציעה להוסיף סימנים לצורך סינון התוצאות.
גוגל לא מגלה כמה אנשים משתמשים בפונקציית About This Result אך ברור כי היא משקיעה בהרחבת התכונה. היא כן מגלה כי עד כה השתמשו בפונקציה מאות מיליוני פעמים, אך לא אומרת מה המשמעות מבחינת אחוז המשתמשים או אחוז החיפושים.
את הפונקציה הנוכחית מציעה גוגל לתוצאות באנגלית בתוך ארה”ב כשהמטרה שלה היא להרחיב את הפונקציה למדינות ושפות נוספות.
מקדמי אתרים ומשווקים יוכלו להשתמש בפונקציה זו כדי להבין מה גורם לגוגל לדרג אתר ספציפי על פני אחר. מבחינת הגולשים, הם יוכלו להבין מדוע קיבלו את התוצאה הספציפית כשגוגל רוצה להיות שקופה כלפי המשתמשים ולהגביר את מידת אמינות החיפוש.