כפי שאפשר לראות מההודעה של גוגל, היא התחילה להרחיב את ביקורת המסעדות בארה”ב והיא מתכננת להרחיב תכונה זו במדינות נוספות בעולם. במסגרת הרחבת הביקורת יוכלו המשתמשים לציין את טווח המחירים, סוג הארוחה שהוגשה, האם המסעדה מבצעת משלוחים, טייק אווט או שהם אכלו במסעדה עצמה.
התכונה החדשה זמינה החל מהיום (רביעי, 21 ליולי) בארה”ב כאשר התכנון הוא להחיל אותה על מדינות נוספות וכן על קטגוריות נוספות. מבחינת גוגל, המטרה היא לספק לגולשים את המידע העדכני והרלוונטי ביותר ולכן התכנון הוא להרחיב את תכונת הביקורת לעוד עסקים ולא להשאיר אותה במסגרת מסעדות בלבד.
כיצד הביקורות משפיעות על החיפוש
ביקורות פרטניות מאפשרות ללקוחות הפוטנציאליים לדעת למה עליהם לצפות. הם יכולים לקרוא על מנות מומלצות במסעדה, על המחירים ולקבל החלטה היכן לאכול ואפילו מה להזמין במסעדה. לצד זאת, בעלי מסעדות יכולים להשתמש במידע שנכתב על ידי משתמשים ובעזרתו לשפר את חוויית הלקוח.
נכון לעכשיו, משתמשים לא יכולים לסנן את החיפוש דרך המידע הנוסף, אך יתכן ובשלב מסוים גוגל תפעיל יכולת סינון מתקדם. כשהדבר יקרה, הגולשים יוכלו לצמצם את התוצאות, לבחור מסעדות בטווח מחירים מוגדר, מסעדות שמספקות ארוחות מסוימות ועוד. בעלי המסעדות יוכלו להשתמש בתכונה זו כדי לזהות את המתחרים שלהם ולהשוות את עצמם לאחרים.
גוגל אמרה כי היא מתכננת להרחיב את תכונת הביקורות המפורטות לקטגוריות נוספות כך שההשפעה שחווה ענף המסעדנות יורגש בסופו של דבר במגזרים עסקיים מקומיים נוספים. אנחנו נצטרך לחכות לכך שהתכונה הנוכחית תגיע גם לישראל ולראות כיצד היא תשפיע על החלטות הצרכנים אצלנו.