כפי שפורסם ב- socialmediatoday, אינסטגרם צפויה לבצע שינויים באפליקציה. זה לא סוד שאינסטגרם נלחמת במעבר של המשתמשים לטיק טוק וביום רביעי האחרון (30 ליוני, 2021) מסר אדם מוסרי, ראש אינסטגרם את תוכנית הצגת הסרטונים המומלצים במסך מלא בעדכוני המשתמשים.
על פי מוסרי, אינסטגרם תבחן כיצד לאמץ תכני וידאו בצורה רחבה יותר. בחלק מהבחינה יתכן והמשתמשים יראו שינויים שונים במהלך החודשים הקרובים וזאת בשל התנסות בדברים שונים במרחב האינסטגרם.
טיק טוק מתגלה כיריבה משמעותית
ככל שמדובר על תכני וידאו, TikTok מתגלה כיריבה משמעותית לפייסבוק. בין חמשת האפליקציות המובילות ושאינן בתחום המשחקים, דורגה טיקטוק במקום הראשון של ההורדות בחודש מאי. זוהי גם האפליקציה היחידה שאינה בבעלות פייסבוק.
על פי חברת האנליטיקה, ההערכות מדברות על כך שאפליקציית TikTok הותקנה 80 מיליון פעם במהלך חודש מאי וזאת לעומת 53 מיליון התקנות לאפליקציית פייסבוק.
מהם השינויים שאנו עשויים לראות
ממש כמו ב- TikTok, כך גם באינסטגרם יופיעו סרטונים מומלצים מחשבונות שאנשים לא עוקבים אחריהם. למרות שאינסטגרם הוסיפה תכני וידאו נוספים כשהשיקה את IGTV ואת ה-REELS הדומה ל- TikTok, הדגש עדיין היה על תמונות ריבועיות.
בדבריו, ציין מוסרי שני מתחרים גדולים עיקריים, TikTok ו-YouTube. מוסרי הודיע כי אינסטגרם היא כבר לא רק אפליקציה לשיתוף תמונות או אפליקציה “מרובעת” לשיתוף תמונות. הוא מודה כי ישנה תחרות רצינית מול טיק טוק ויוטיוב וכי אינסטגרם צפויה לצאת במהלכים רבים.
מנכ”ל פייסבוק, מארק צוקרברג, דיבר על הפיכת החברה לפלטפורמה ממוקדת וידאו עם השנים. כבר בשנת 2016 אמר צוקרברג כי הוא לא יופתע אם רוב התוכן שאנשים יראו בפייסבוק תוך חמש שנים יהיה מבוסס וידאו בלבד.
מוסרי סיכם את הצרכים של המשתמשים כאשר הוא הדגיש כי אנשים נכנסים לאינסטגרם כדי ליהנות מבידור. ישנה תחרות קשה והחברה מבינה כי עליה לבצע שינויים ולהתאים עצמה לצרכי המשתמשים.