כפי שפורסם ב-socialmediatoday, פיסיבוק הכריזה אתמול (02 ביוני 2021) על הרחבת ממשק ה-API של מסנג’ר גם לאינסטגרם כך שעסקים יוכלו להזין את ההודעות שלהם ב-Instagram Direct לתוך פלטפורמת ה-CRM שלהם ובכך לייעל את ניהול התגובות.
ממשק API באינסטגרם
חברת פייסבוק מסרה כי היא החלה כבר בחודש אוקטובר (2020) בבדיקת בטא של ממשק ה-API של מסנג’ר לאינסטגרם. הבדיקה נעשתה בשיתוף עסקים שנבחרו בסדרי גודל שונים כשאלו קיבלו כלים חדשים לניהול תקשורת הלקוחות באינסטגרם. לאחר בדיקת בטא מוצלחת החברה החליטה להרחיב את תכונות ה-API החדשות כך שעסקים יוכלו לשלב הודעות באינסטגרם בעזרת יישומים שהם מעדיפים. היישומים והתהליכים החדשים יאפשרו להם לנהל שיחות משמעויות, לספק שירות לקוחות, להגדיל את שביעות הרצון של הלקוחות ולהגביר את המכירות.
ישנם עסקים שכבר התחילו לשלב את הפונקציות החדשות ובצורה זו נהנות מדרכים נוספות ליצירת תגובות. פייסבוק מאמינה כי האינטגרציה החדשה תייעל את ניהול תהליכי העבודה בכל הנוגע להעברת הודעות ותבטיח כי הודעות מפלטפורמות שונות יגיעו לנקודה אחת.
בבדיקת הבטא שנעשתה השתמשה חברת Kiehl’s ממלזיה ב-API ובכך היא הגדילה את התגובתיות מול הקהל ויצרה משימות בתוך צוות העבודה. החברה הרחיבה את שירות הלקוחות דרך נקודות שימוש שונות בפלטפורמה לרבות עדכוני אינסטרגם, סטורי ואזכורים וזאת כדי להקל על המעקב אחר האנשים שהגיבו ויצירת תגובות לצורך הובילה למכירה. הצעדים הללו הובילו לשיעורי המרה של 20% מהתקשורת עם הלקוחות.
יתרון עבור חברות גדולות אך גם עסקים קטנים ובינוניים
חברות גדולות ירוויחו מהממשק החדש. הן יוכלו לנהל את האינטראקציה מול הקהל בצורה חכמה ויעילה. לצד זאת גם עסקים קטנים ובינוניים ללא צוותי ניהול יוכלו להרוויח מהשינוי. המעקב אחר הפעילות מול הקהל תבטיח תקשורת רציפה.
המסחר האלקטרוני ממשיך לעלות ולכן התקשורת והעברת מסרים בזמינות גבוהה מכל פלטפורמה, הופכת להיות חשובה עוד יותר. היכולת לתת לאנשים עוד דרכים ליצור קשר באמצעות הפלטפורמות שהם הכי אוהבים לבלות בהם, צריכה להיות על הרדאר של המותגים. שיפור דרכי התקשורת יכול להוביל ליתרונות יעילים וממושכים בטווח הארוך.
ממשק ה-API החדש של מסנג’ר לאינסטגרם זמין כעת לכל המפתחים וההרחבה לחשבונות העסקיים תתבצע בהדרגה.