מוקדם יותר פורסם ב-socialmediatoday כי טוויטר בוחנת את האפשרות להציע למשתמשים לשלם עמלה של 2.99$ בחודש כדי להגיע למגוון תכנים ופונקציות. השם שניתן לכלי החדש הוא “Twitter Blue” כאשר דרכו יוכלו המשתמשים ליצור אוסף סימניות, לשמור ולסווג את הציוצים שלהם לפי נושא ולגשת לתיקייה.
כמו כן, תופיע אפשרות לביטול ציוצים כך שהמשתמשים יוכלו להסיר את הציוצים שלהם לאחר זמן מה מרגע הפרסום. זה אינו כלי לעריכת ציוצים אך הוא ייתן אפשרות נוספת לבדיקתם ולתיקון שגיאות.
האם הכלים החדשים יהיו שווים 3$ בחודש?
טוויטר עובדת על יצירת מודל תמחור “שכבתי”. כלומר, הרשת תציע מנויים שונים וככל שהמחיר יהיה גבוה יותר כך חוויית המשתמש תהיה מהנה יותר. למשל, מנוי פרמיום יוכל ליהנות מקריאת חדשות ללא עומס. בתחילת החודש החברה ביצעה רכישה של Scroll, שירות המאפשר למשתמשים לשלם דמי מנוי בודדים עבור תכנים שהם קוראים באתרי שותפים, בלי לשלם על כל פרסום בנפרד.
הגלילה (Scroll) מעבירה את העמלות הרלוונטיות ממנויי הגלילה לאתרים הרלוונטיים וזאת בהתבסס על הפעילויות של המשתמש. הפיתוח החדש של הרשת יבחין בין מנויים שונים, למשל טוויטר אדום, טוויטר ירוק וטוויטר כחול וכל אחד מהם יספק רמת גישה שונה לתכונות שיתווספו לרשת.
תכונות נוספות שיתכן ויתווספו לרשת
על מנת ליצור תוכנית מנויים שהמשתמשים ירצו להצטרף אליה, טוויטר פועלת על פיתוח כלים שונים שיהיו רלוונטיים למשתמשים. כל זאת תוך התחשבות בסקר שערכה בקרב חלק מהמשתמשים לפני מספר חודשים. אלו הן חלק מהתכונות שיתכן שיהיו זמינות למנויים פרמיום:
- ביטול שליחה– אפשרות למחוק את הציוצים שנשלחו בחלון זמן של שלושים שניות.
- התאמת צבע– אפשרות להתאים באופן אישי את פרופיל הטוויטר של המשתמש.
- וידאו מתקדם– פרסום סרטונים ארוכים יותר באופן משמעותי מכפי שניתן היום.
- תגי פרופיל– תג פרופיל אשר יקשר בין המשתמש לעסק או למקום העבודה.
- תשובות אוטומטיות–אפשרות ליצור תגובה אוטומטית לתגובות בציוץ המקורי.
- הרחבת התובנות– הרחבת האפשרות להסיק מסקנות לגבי ציוצים ולגבי הפרופיל.
- סקרי מותגים– אפשרות להריץ סקרים במטרה לקבל משוב מהעוקבים.
- מדבקות והאשטגים– מותאמים באופן אישי ומקושרים לאימוג’י.
- מודעות דרושים– פרסום מודעות ויצירת רשימת משרות.
- ניהול תפקידים– יצירת הגדרות חדשות לצוות ניהול חשבון הטוויטר.
- תובנות מתקדמות– אשרות ניתוח תגובות קודמות בכל חשבון.
- הכשרה– גישה לקורסי ההכשרה וכלים נוספים בטוויטר
מעל 200 מיליון עסקים פעילים היום בטוויטר
האם משתמשים ירוצו לשלם מנוי לטוויטר בעבור הרחבת אפשרויות השימוש שלהם? לא בטוח. עם זאת, החברה מביאה בחשבון שנכון להיום ישנם מעל 200 מיליון עסקים שמשתמשים בפלטפורמה. עבורם, התכונות שצוינו יכולות להיות משמעותיות ושוות ערך ל-3 ואפילו 5 דולר מדי חודש.
כמובן, נצטרך להמשיך לעקוב ולחכות לרגע בו הרשת תציע את המנוי בתשלום ולראות כיצד המודל החדש ישפיע על כלל המשתמשים.