כפי שפורסם ב-socialmediatoday פייסבוק החלה להשיק גרסה ראשונית לכלי האודיו הראשון שלה. את המבחן היא מבצעת על משתמשים בטייוואן כשהיא מאפשרת לאנשי ציבור ויוצרים להשתמש בו.
בחודש שעבר הודיעה פייסבוק כי היא מתכננת להרחיב את הכלים שלה ולהשיק חדרי שמע ובהם גם כלי האזנה, פודקסטים ופונקציה חדשה של Soundbites אשר תאפשר למשתמשים ליצור קליפים בצורה קלה ופשוטה תוך שימוש באפקטים וכלים מתוך האפליקציה.
כעת, יוצאת הרשת החברתית עם המבחן הראשון לחדרי השמע ובכך היא גם יוצאת במתקפה ישירה על הרשת החברתית הצעירה – קלאבהאוס.
נראות המזכירה את החדרים של קלאבהאוס
חדרי האודיו החדשים של פייסבוק מזכירים בנראות שלהם את החדרים המוכרים של קלאבהאוס. השינוי בא עם ה”כוכבים” (Stars) שיאפשרו ליוצרי האודיו ליצור רווחים כבר מהשלבים הראשונים.
מבחינה טכנית, פייסבוק כבר תומכת בשידור וידאו ולכן התמיכה בשידורי אודיו לא אמורה להיות קפיצת מדרגה טכנולוגית משמעותית. למרות זאת היא מחליטה לנקוט בגישה זהירה ומבצעת השקה ראשונית מצומצמת בטייוואן. המשימה האמיתית של פייסבוק תהיה לצלוח מעבר לבעיות שעולות אצל המתחרות.
גם קלאבהאוס וגם טוויטר נתקלים בתלונות מצד המשתמשים על יותר מדי התראות ליותר מדי חדרים שמתקיימים בו זמנית ופגיעה באיכות הכללית של התוכן. המשימה של פייסבוק תהיה לסייע למשתמש למצוא את החדרים הרלוונטיים ביותר עבורו. כמובן, זו אותה בעיה אשר מתקיימת כאשר ישנו תוכן רב בשידור חי.
פייסבוק יוצרת קבוצות מיקוד ובכך מבטלת את הבעיה הנוכחית שיש לרשתות האחרות. חדרי האודיו יוצגו למשתמשים באפליקציה על בסיס תחומי עניין שיבחרו בהתאם לקבוצות אליהן המשתמשים בחרו להשתמש. בצורה זו היא תוכל להציע למשתמשים תוכן רלוונטי עבורם ובלי להתערב באלגוריתם. יתכן ותכונה זו תגרום למשתמשים לעזוב את קלאבהאוס ותציב את פייסבוק כמובילה גם בתוכן האודיו.