מזה מספר חודשים, העולם הטכנולוגי עוקב ומנסה לשער מה יהיה המוצר החברתי הבא של גוגל לאחר הכישלון היחסי של הרשת החברתית “באזז”. עד כה , הפרויקט המסתורי היה ידוע בשם “Google Me”, לפחות בקרב הציבור הרחב, אך לפי הבלוג הטכנולוגי Techcrunch, נראה שבדרך הוא החליף כמה וכמה שמות. שלשום עוד דיווחו שם על “Emerald City”, אתמול נעשה תיקון קטן ל- “Emerald Sea”, והיום שוב מסתבר שהשם הצפוי הוא בכלל Google + 1 וסרגיי בריין כנראה מעורב בו באופן אישי.
אז מהו בדיוק אותו פרויקט של גוגל?
לפני מספר שבועות, אריק שמידט (מנכ”ל גוגל) הסביר שלא מדובר במתחרה ישיר לפייסבוק, אלא בשכבה חברתית אשר תתווסף לשירותים הקיימים של גוגל. התוספת האחרונה של “פלוס 1” כנראה נועדה להדגיש את המרכיב החברתי בו השליטה נמצאת בידי יותר מאדם אחד.
לגבי היישום עצמו (כיצד הוא עובד בפועל): כרגע מדווחים על סרגל כלים שיגיע לכל הפחות כתוספת לכרום (למרות שההרחבות של גוגל בדרך כלל לא מאחרות להגיע גם לדפדפנים האחרים). אם השמועה הזו נכונה, הרי שגוגל באמת לא מנסה להתחרות כאן מול פייסבוק, אלא מול שירותים כדוגמת wibiya ,פיתוח ישראלי המאפשר לכל אתר להוסיף שכבה חברתית להפצת נרחבת יותר של התכנים הקיימים בו בקלות.
בהקשר של קידום אתרים אורגני, ראוי להזכיר כי בעבר ניסו לשלב בגוגל מרכיב חברתי בתוצאות החיפוש עצמן אשר אפשר למשתמשים לעלות או להוריד תוצאות ולהעיר הערות אותם יראו משתמשים אחרים. המרכיב אשר נקרא SearchWiki (כנראה בהשראת פרויקט Wikia Search ,הנסגר גם הוא בנתיים) לא הוכיח את עצמו והוחלף על ידי Google Stars. סטארס פעיל עד היום ומאפשר לגולשים לסמן אתרים מועדפים. תוצאות מאתרים אלו (לא בהכרח עמודים ספציפיים), יופיעו תמיד בראש רשימת התוצאות בצורה בולטת.