האם Yahoo יכולים להציע חיפוש Instant טוב יותר?

רועי בן עמי

גוגל הצליחו לקבל הרבה מאוד תשומת לב בעקבות היכולת החדשה שלהם להציג תוצאות חיפוש בזמן אמת, תוך כדי שהמשתמש מקליד את החיפוש שלו. אך מה שאולי לא ידעתם, זה שחברת Yahoo! Inc קיבלה אישור לפטנט דומה מאוד במרץ האחרון, רק שלפטנט שלהם יש שוני מסויים מה- Google Instant שאנחנו מכירים.

יאהו אינסטנט

הפטנט של יאהו, במקום להציג תוצאות על כל תו בשורת החיפוש, יציג תוצאות אך ורק שהוא מרגיש שהמשתמש הקליד מספיק מידע בשביל שהמנוע יוכל לתרגם את זה לחיפוש רלוונטי או לנחש מה הוא באמת רצה להקליד.

הבאז האחרון בעקבות גוגל אינסטנט העלה את העובדה ש-Yahoo! פיתחו מערכת Instant משלהם עוד בשנת 2005, אך היא לא זכתה להגיע לעמוד הראשי של מנוע החיפוש, כמו הגרסה הנוכחית של גוגל. האם יאהו ישיקו מערכת Instant למנוע החיפוש שלהם? גם כשבינג עכשיו מתחזקים את מנוע החיפוש שלהם? סאשי סט, סמנכ”ל בכיר ב- Yahoo! Inc, רמז לזה בבלוג הרשמי של יאהו, בפוסט על “החדשנות בחיפוש עדיין חיה“.

הפטנט של יאהו

Speculative search result based on a not-yet-submitted search query
Invented by Stephen Hood, Ralph Rabbat, Mihir Shah, Adam Durfee, Alastair Gourlay, Peter Anick, Richard Kasperski, Oliver Thomas Bayley, Ashley Woodman Hall, Shyam Kapur, and John Thrall
Assigned to Yahoo! Inc.
US Patent 7,672,932
Granted March 2, 2010
Filed: August 24, 2005

זו תמונה שיאהו פרסמו בפטנט:

תמונה מתוך הפטנט של יאהו אינסטנט

הפטנט החדש הוא שונה ממה שגוגל השיקו לאחרונה במנוע החיפוש הפופולרי. הפטנט של יאהו מנסה להגביל את ה-Instant שיציג ויצפה אך ורק תוצאות רלוונטיות בביטחון גדול יותר מאשר זה של גוגל.

אפשרויות שיבדילו בין הפטנט שלהם לשל גוגל

  • אחת האפשרויות היא שהמנוע יציג תוצאות חיפוש רק שהוא יבין שהמשתמש הקליד מילה שלמה אחת.
  • אפשרות אחרת שהוא יציג תוצאות על חצי מילה, רק שהמנוע יכול להבין באחוז גבוה יחסית למה המשתמש התכוון בחצי המילה הזאת.
  • עוד אפשרות היא שהוא ימדוד את הזמן שבו המשתמש מקליד כדי להבחין מתי הוא רוצה לראות תוצאות.

לסיכום

לדעתי הגבלת ה-Instant הוא רעיון טוב – שכן להציג תוצאות על כל תו חיפוש זה קצת מוגזם. חוץ מזה, זה יקל מאוד על השרתים של יאהו, שהם לא מתקרבים לכמות והכח שיש לשרתים של גוגל. מעבר לזה, עושה רושם שלגוגל יש כזה מונופול על שוק החיפוש שהם דוחפים כל מתחרה שלהם לחיקוי מיידי ופחות מוצלח רק בשביל לשמור על הנתח שוק שלו. אבל זה לא באמת חדש.

שתפו:
נכתב על ידי
מומחה לשיווק באינטרנט. רועי בן עמי מנהל מספר פרוייקטים אינטרנטיים, מייעץ לחברות סטארטאפ בארץ ובחו”ל ומנהל את חברת wwO. “כסף באינטרנט זה נוסחה. אם תעשה הכל לפי הספר אין סיכוי שתיכשל”.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
881
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
684
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
351
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
107896
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
102347
מדיה חברתית
דנה רוזן
83165
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

3
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.