מנוע החיפוש Cuil (מבוטא כמו המילה “cool”) אשר הוקם על ידי חבורה של פורשי גוגל ביולי 2008 נסגר סופית לפני ימים ספורים ב-17 לספטמבר. ב – TechCrunch מדווחים כי ניסיון הרכישה האחרון נכשל ביום רביעי שעבר. על פי מקורות לא רשמיים, נראה כי לעובדים נאמר “ללכת הביתה ולשכוח מתשלום המשכורת”… כחמש שעות לאחר עזיבת העובדים נותקו שרתי החברה ומנוע החיפוש למעשה נפרד סופית מן הרשת.
Cuil היה מנוע חיפוש אשר מפתחיו התגאו בכך שהוא כולל את האינדקס הגדול ביותר. הוא אף זכה בתארים שונים כדוגמת הסטארטפ המבטיח של 2008 לפי ביזנסוויק, בעיקר עקב המשקיעים הרבים שהצליח לגייס.
מעבר להצגת תוצאות ארוכות יותר מרוב מנועי החיפוש האחרים, אחד הפרויקטים היותר מעניינים של Cuil עסק ביצירת מאמרים אינציקלופדים בצורה אוטומטית מדפים של אתרים שונים. אחת המטרות של הפרויקט הייתה להפחית את כמות התוכן הכפול ברשת, צרה אשר מדירה את שנתם של אלגוריתמיקאים רבים בתחום החיפוש עד היום.
תלונות רבות כנגד Cuil טענו כי האינדקס הנרחב בא על חשבון רלוונטיות התוצאות והשימוש הרב בתמונות גורם לא פעם למצבים מביכים בהם עלולים להיחשף תכנים פונוגרפים כבר בתוך דפי התוצאות. במקרים אחרים דווח כי התמונות לצד האתרים פשוט אינן רלוונטיות אליהם.
סגירתו של Cuil מגיעה מספר שבועות לאחר איחוד הכוחות בין יאהו לבינג, ואולי מדובר בהוכחה נוספת לכך ששוק מנועי החיפוש נעשה ריכוזי ומסוכן יותר עבור חברות קטנות. גם חברות צומחות וצעירות יחסית כגון פייסבוק מעדיפות לעיתים להשתמש במנוע חיפוש חיצוני (לפחות ברמת המנוע), עובדה המקשה על חברות קטנות יותר להציג תחרות של ממש או ליצור שיתופי פעולה אפקטיבים דיים.