אריק שמידט, מנכ”ל גוגל, התראיין לפני כחצי שנה לוול סטריט ג’ורנל (המאמר התפרסם רק לפני מספר ימים).
חלק נרחב מן הראיון עסק בדרכים בהן יכולה גוגל לשמור על מקור ההכנסות העיקרי שלה – פרסום ממוקד. בהקשר הזה , שמידט חוזה כי בעתיד החיפוש כפי שאנחנו מכירים אותו כיום, יהפוך למעשה לסוג של רשת פרסום בעלת אינליגנציה מלאכותית. במערכת שכזו, המשתמש לא יכתוב למנוע החיפוש מה הוא מחפש, במקום זאת, האינטלגנציה המלאכותית תגיד לו מה הוא צריך לעשות עכשיו או תפנה אותו לנקודות עניין באזור בו הוא נמצא (פיזית). לדוגמה, אם המשתמש לא קנה חלב בימים האחרונים, המערכת תוכל להזכיר לו לעשות זאת כאשר יעבור ליד הסופר מרקט השכונתי. שמידט הגדיר זאת כ- “מידע שלא ידעת שאתה רוצה לדעת אותו”. לדעת שמידט, זהו מקור הכוח של העיתונות המסורתית, דבר שמעתה יהיה ניתן להפיקו בצורה אלקטרונית.
יש להזכיר כי הג’ורנל הוא זה שפרסם את “המסמך הסודי” לפני מספר ימים ובהחלט יתכן כי התזמון לפרסום הריאיון הנ”ל לא היה מקרי. זאת מכיוון שברור כי מערכת כמו זו אותה מתאר שמידט זקוקה למידע אישי נרחב למדי על מנת לפעול כפי שצריך.