פייסבוק ממשיכה לחסום גישה לחשבונות פרסום בלי הסברים
אלפי עצמאים, בעלי עסקים ומפרסמים נוספים בישראל וברחבי העולם, מגלים בחודשים האחרונים שפייסבוק פשוט סגרה להם את הברז. בידיעות שפורסמו באתרי חדשות מובילים, ובהם בלומברג, דה מרקר ואחרים – נטען כי הבינה המלאכותית של פייסבוק חוסמת גישה לחשבונות באופן אוטומטי, בלי הסברים ובלי אפשרות לדבר עם נציג אנושי.
בחלק מהמקרים, המודעות ממשיכות לרוץ ולשרוף כסף – למרות שהגישה לחשבון נחסמה. בין שמדובר בעסקים ובין שמדובר בסוכנויות וספקי שירות בתחום, רבים מוצאים את עצמם נאלמים דום מול חוסר התגובה של הענק הכחול למצב הבעייתי הזה.
בעוד שפייסבוק עצמה עסוקה במלחמה נגד אפל והתביעות המשפטיות איתן היא מתמודדת, היא נותנת למיליוני מפרסמים ליפול בין הכיסאות ולאבד את פרנסתם, שכיום – במשבר הקורונה – תלויה בדיגיטל יותר מאי פעם.
ניסוי בינג: חלונית “תמונות נוספות” בתוצאות החיפוש
דיווחים מחו”ל מעידים על ניסוי של מיקרוסופט בינג בתוצאות חיפוש הכוללות תמונות. לצד כל תמונה מופיע אייקון חדש, המעיד שמעבר עכבר על התמונה מאפשר לפתוח חלונית עם עם הצעות לתמונות רלוונטיות נוספות.
מעבר לכך החלונית מציגה גם מידע אודות התמונה (כגון מידות בפיקסלים), וכן מוצרים רלוונטיים עם תמחור ושורת תקציר. כאשר ביטוי החיפוש מכיל כוונה מסחרית כלשהי, התוכן בחלונית משתנה בהתאם ומציג גם מודעות שופינג.
חדש בעמודי עסקים בלינקדאין – תצוגת מוצרים
לאחרונה הודיעה לינקדין על שדרוג העמודים העסקיים ברשת החברתית, באמצעות הוספה של תצוגת מוצרים רלוונטיים. בידיעה המקורית נכתב כי נכון להיום יש כבר מעל 10,000 עמודי מוצרים של B2B, וכי החברה מתכננת להפוך למרכז סחר בתחום.
מנהלי העמוד צריכים להפעיל את אופציית לשונית המוצרים, אך אינם יכולים לקבוע אילו מוצרים יופיעו הלכה למעשה. התצוגה נקבעת אוטומטית על ידי לינקדאין, בהתאם למידע הזמין עבורה. למרות זאת, ניתן לבקש הוספה או הסרה של מוצרים וכן ניתן להוסיף לכל מוצר תמונות, סרטונים, מלל, תפקידים רלוונטיים ועוד.
חדש בגוגל אדס: קמפיינים של מעורבות לאפליקציות
בניגוד לקמפיינים המיועדים לעודד התקנת אפליקציות, קמפיינים של מעורבות מיועדים לעודד את המשתמשים להישאר מחוברים למותג. לאחר שנתיים של גרסת בטא מצומצמת, כעת נפתחת האפשרות של App Campaigns for Engagement עבור כולם.
הקמפיינים מתאימים לחיפוש, ליוטיוב, לגוגל פליי וכן ליותר ממיליון אפליקציות ברשת הדיספליי. עם זאת יש מספר תנאי קבלה מקדימים:
- לפחות 250,000 התקנות.
- קמפיין המעורבות ינוהל בנפרד מקמפיינים של התקנות.
- התקנת המעקב באמצעות הגרסה האחרונה של פיירבייס SDK או שותפים אחרים.
- הטמעת קישורי עומק (Deep links) באמצעות סכמה, אפלינקס, יוניברסל לינקס ועוד.
טאבולה ואאוטבריין מגיעות לבורסה
לאחר שהמשא ומתן למיזוג טאבולה ואאוטבריין התפוצץ לפני 3 חודשים, שתי החברות ככל הנראה נערכות להנפקות בבורסה; כך לפי שתי ידיעות נפרדות שפורסמו לאחרונה בדה מרקר.
אאוטבריין מעוניינת להנפיק לפי שווי שוק של 2 מיליארד דולר. בטאבולה מתעניינים הן בהנפקה הרגילה (IPO) והן בהנפקה בשיטת SPAC – הקמת חברה ריקה מתוכן רק לצורך איתור ומיזוג של חברה או חברות אחרות.