בראשון ליולי אתר Search Engine Land דיווח כי דפי העזרה של AdWords הוסרו מהאינדקס של גוגל. אם זה היה קורה שלושה חודשים קודם, יתכן כי היה מדובר במתיחה של ה1 באפריל, אבל למרבה הבושה , הסתבר שאותם עמודים פשוט הציגו תוכן שונה לדפדפן ולמנועי חיפוש (פעולה הידועה באנגלית כ- Cloaking). פעולה זו אסורה לפי הכללים המנחים של גוגל למנהלי אתרים ומסתבר שגם האתרים של גוגל עצמה לא פטורים מאחריות (יותר מאוחר הסתבר שכלל דפי העזרה בגוגל היו בנויים בשיטה זו!).
כיצד מתרחשת פאשלה כזו בחברת החיפוש הגדולה ביותר בעולם?
חשוב לזכור שלא כל מי שעובד בגוגל מתעסק בהכרח במנוע החיפוש עצמו וידע בסיסי ב SEO – גם כן לא מהווה בהכרח דרישה מקדימה עבור כלל העובדים. למעשה, זו אפילו לא פעם ראשונה שאתרי גוגל נענשים על הפרה של הכללים המנחים. לדוגמה, בתחילת השנה שעברה ירד דירוג ה-PR של גוגל יפן מכיוון שזו השתמשה בשיטות שיווק אגרסיביות ופרסמה את אחד הוויג’טים שלה באתרים יפנים באמצעות חברת שיווק מקומיות. בגוגל העולמית החליטו שמדובר למעשה בקניית קישורים (גם אם באופן עקיף) והורידו את דירוג ה-PR של עמוד הבית היפני מ-9 ל-5.
במקרה הנוכחי גוגל אמנם תיקנה את התקלה במהירות הבזק, אבל נשאלת השאלה האם לא הגיע הזמן להפיץ את הקווים המנחים לכל מי שיש לו נגיעה (ולו הקטנה ביותר) לאתרים השונים של גוגל?