התפוצץ המיזוג בין טאבולה ואאוטבריין
אחרי שמועות על איחוד ולבסוף אישור שאכן יהיה איחוד – הודיעו שתי ענקיות התוכן כי בסופו של דבר לא ימוזגו האחת אל תוך השנייה. הסיבה העיקרית היא שינויים בתנאי העסקה, בעקבות שינויים בביצועים העסקיים של שתי החברות בתקופה האחרונה.
ההודעה על מיזוג פורסמה בסוף 2019, אך בזמן ההמתנה לאישור רשויות ההגבלים באירופה ובישראל – משבר הקורונה שינה את פני המשחק. השינויים הללו הובילו להערכה מחודשת של ביצועי החברות, לצד רצון לשנות את תנאי העסקה בהתאם לכך. משלא הגיעו להסכמה, החליטו שתי החברות לבטל את האיחוד למרות שכבר קיבלו אישור מרשות ההגבלים בארה”ב.
שופיפיי הפכה למתחרה רצינית בעולם האיקומרס
שווי השוק של פלטפורמת האיקומרס שופיפיי קפץ מ-43 מיליארד דולר בספטמבר 2019, לכדי 136 מיליארד דולר בספטמבר 2020. בכך עוקפת החברה חלק מהמתחרים הגדולים ביותר בתחום, ובהם בסט ביי, איביי, אטסי ועוד.
הצמיחה האדירה הזו התרחשה הודות למהירות התגובה של החברה בזמן משבר הקורונה, והסיוע המיידי שהגישה לעסקים כדי להפוך למקוונים. בעוד שהקמעונאות המסורתית בארה”ב צנחה ב-3.4% בחודשים האחרונים, המסחר המקוון התנפח ב-44%. מי שידע ויודע לנצל זאת לטובתו, בהחלט מרוויח (לדוגמה, חברת ויקס).
מספר הלקוחות המשלמים בשופיפיי גדל ממיליון בסוף 2019 לכדי 1.3 מיליון בקיץ האחרון, והיד עוד נטויה. לפי סקר שנעשה על ידי רשות ממשלתית בארה”ב, ל-36% מהעסקים הקמעונאים הקטנים עדיין אין אפשרות למכור אונליין.
לידיעה המלאה בביזנס אינסיידר >
אלגוריתם ברט משמש לאימות חדשות בגוגל
בסוף שנת 2019 הודיעה גוגל על שימוש באלגוריתם סמנטי חדש בשם BERT. מאז שולב האלגוריתם במספר פעילויות של החברה, וכעת מדובר גם על יכולת חדשה של זיהוי חדשות מזויפות. לאחרונה שוחרר עדכון נוסף באלגוריתם BERT, המאפשר לו לקשר טוב יותר בין מאמרים לבין עובדות מאומתות.
במהלך שנת 2020 נצפו בגוגל מעל 4 מיליארד תוויות Fact Check, המעידות על תכנים שנבדקו ואומתו, כגון מאמרים, תוצאות חיפוש, תמונות ועוד. עם שילובו של ברט בתהליך הזה, התוצאות אמורות להיות מדויקות ואמינות יותר (בתיאוריה, לפחות). מעבר לכך, גוגל עובדת בשיתוף פעולה גם עם ויקיפדיה במטרה לצמצם לאפס הצגת מידע מוטעה בגרף הידע.
נקודה חשובה נוספת היא מהירות הזיהוי של חדשות מתפרצות. עד היום לקח לגוגל 40 דקות לזהות חדשות מתפרצות, ואילו מעתה והלאה מהירות הזיהוי והתגובה ירדה לכדי דקות בודדות בלבד. לצורך כך גוגל הקימה גם צוות ייעודי של אנליסטים (Intelligence Desk) העוקב אחרי ידיעות וחדשות, במטרה לשפר את יכולות הזיהוי של מידע מזויף.
אפל ממשיכה להיות הילד הרע של עולם הטכנולוגיה
אז אחרי שהיה לנו חסימת עוגיות צד שלישי ב-2017, חסימת מעקב IDFA לאחרונה וחיוב עמלה של 30% לרכישות באפליקציה – כעת אפל יוצאת עם סדרת חוקים חדשים שיפגעו במשתמשי גוגל ומיקרוסופט: כל הורדה של אפליקציה מחנויות גוגל ומיקרוסופט למכשיר של אפל, תחויב בתשלום. זאת בנוסף להנחיות הקובעות אילו אפליקציות יהיו זמינות להורדה גם במכשירי אייפון ואייפד.
כל השינויים הללו עתידים להתרגש עלינו עם יציאתה של גרסת iOS14 החדשה, שעליה מדברים כבר חודשים רבים. בהקשר זה ראוי לציין שגם גוגל פליי דורש 30% על רכישות In-app; אבל גוגל בהחלט לא מגיעה לקרסולי אפל, בכל הנוגע להטלת מגבלות דרקוניות בשנים האחרונות.
ידיעות בקטנה
- בהמשך לידיעות אודות חסימת מעקב IDFA במכשירי אפל – 60% ממשתמשי אפל אמרו כי יאשרו הסכמה למעקב בתנאים מסוימים: קבלת קופון / הנחה למוצרים אותם הם רוצים לקנות, צבירת נקודות עבור מוצרים / תיירות ועוד.
- קצת אחרי שפייסבוק הודיעה על אפשרות חדשה להרוויח כסף מאירועים / ובינרים עבור עסקים, גם גוגל הודיעה על כלי חדש בשם Fundo שמטרתו לעזור לעסקים ויוצרי וידאו להרוויח כסף.
- הבינה המלאכותית כבר מזמן כאן, במגוון רחב של תחומים, בין שאנו מודעים לקיומה ובין שלא. מגזין “טכנולוגיות בינה” מציע כתבות מרתקות על החידושים בתחום, בעיקר מהצד הישראלי.