קודי המעקב וההמרה של גוגל, עברו כמה אבולוציות במהלך 2 העשורים האחרונים. הגרסה הקודמת של מערך הקודים נקראת Universal, אבל בשל שינויים שבוצעו בעוגיות צד ג’ במכשירי אפל – נאלצה גוגל לתת מענה בצורת מערך קודים חדש (אחרת מידע רב היה נעלם). ברוכים הבאים לעולם של gtag – התג הגלובלי של גוגל.
מצד אחד מדובר במערך קודים איכותי ויעיל יותר, שמהווה את הדור הבא של המדידה בגוגל. מצד שני הצורה בה הקודים הללו נפרשים באתר, היא קצת יותר מסובכת בהשוואה לדור הקודם. זו כנראה הסיבה שעד היום יש גם אנשי דיגיטל שקצת מסתבכים עם התקנת gtag, לא יודעים מתי להוסיף Conversion Linker ומעדיפים להישאר עם הגרסה הישנה (לא הכי בריא).
מה ההבדל בין קודי universal ל-gtag?
בגרסת יוניברסל היו קודים נפרדים וייחודיים לכל פלטפורמה – הקוד הרגיל והידוע של אנליטיקס, וכן שני קודים עיקריים בגוגל אדס: המרות מצד אחד ורימרקטינג מצד שני. כל אחד מהקודים הישנים היה מותקן בנפרד, ומשדר נתונים לפלטפורמה הייעודית שלו.
מרגע שהתג הגלובלי נכנס לפעולה בסוף 2017, השתנתה צורת ההטמעה. כעת יש קוד אחד בלבד לכל שיטות המדידה, שמגיע בשני חלקים נפרדים:
תג גלובלי כללי (gtag)
חובה להתקין אותו בכל עמודי הנכס, בחלק של ה- head, על מנת לאפשר מדידה. כפי שניתן לראות התג זהה עבור אנליטיקס וגוגל אדס, למעט מספרי הזיהוי AW/UA.
תג גלובלי אחד יכול לשמש גם את אנליטיקס וגם את גוגל אדס, במקום שני הקודים הנפרדים בגרסת יוניברסל הישנה. כל מה שצריך לעשות הוא לשלב בתוך תג אחד (לא משנה איזה מהם) את שני מספרי הזיהוי: אחד של אנליטיקס ואחד של גוגל אדס, אחד מתחת לשני בשורת ה-config בתחתית הקוד (ראו צילום מסך).
תג המרה נקודתי (event)
תג זה משמש למעקב המרות בגוגל אדס בלבד (אין לו גרסת אנליטיקס; זאת משום שההמרות באנליטיקס מוטמעות בצורה אחרת). אין שום חובה להציב אותו בנכס, אלא במידה שרוצים לעקוב אחרי פעולה מסוימת (צפייה בדף, מילוי טופס, חיוג לטלפון, קליקים ועוד).
Conversion Linker
תג חדש נוסף שמיועד להפעלה במצבים ספציפיים, אך ורק בתג מנג’ר. נגיע לכך בהמשך.
איך מתקינים את קודי gtag החדשים?
יש שתי דרכים עיקריות לעשות זאת:
התקנה ידנית ישירות בקוד
שני חלקי הקוד צריכים להיות מוטמעים ב- head של הנכס: התג הגלובלי צריך להופיע לרוחב האתר, בכל העמודים. תג ההמרות צריך להופיע אך ורק בעמוד / במיקום הספציפיים בהם מתבצעת ההמרה (לדוגמה, דף תודה לאחר מילוי טופס).
אם כבר התקנתם gtag של אנליטיקס, אין צורך להתקין גם את gtag של גוגל אדס. כפי שראינו קודם לכן, אפשר לחבר בין קוד האנליטיקס לקוד גוגל אדס בתג גלובלי אחד.
התקנה באמצעות תג מנג’ר
כאן אין צורך להסתבך עם הטמעה ידנית ב- head, ופה בדיוק המקום להשתמש ב- Conversion Linker המפורסם.
כדי להטמיע את gtag של גוגל אדס באמצעות GTM, אנו למעשה משתמשים רק בתג ההמרות ולא בתג הגלובלי: מקימים את התג הדרוש (המרות או רימרקטינג), ומדביקים בו את מספר ה-ID ו/או את ה- Label שמופיעים בתג ההמרות (ראו צילום מסך).
בנוסף יש להקים תג GTM חדש בשם Conversion Linker, עם טריגר “כל הדפים”. קונברז’ן לינקר מאפשר לקודים בתג מנג’ר, להתנהל באותה רמה כמו gtag החדש.
כדי להטמיע את gtag של אנליטיקס מקימים תג אנליטיקס חדש, מדביקים בו רק את מספר הזיהוי UA-XXXXXX ובוחרים טריגר “כל הדפים”. פשוט.
מה עושים אם מותקנים כבר הקודים הישנים?
התשובה תלויה באיזה מצב אתם נמצאים:
אם הקודים הישנים מוטמעים בתג מנג’ר – תצטרכו להוסיף רק את תג Conversion Linker בכל הדפים. מעבר לכך אין צורך לשנות שום דבר בהטמעת אנליטיקס ו/או גוגל אדס; זאת מכיוון שהם ממשיכים לפעול לפי אותם מספרי זיהוי בדיוק.
אם הקודים הישנים מוטמעים ידנית (ואתם לא רוצים להחליף אותם בחדשים) – תצטרכו לוודא שחשבון האנליטיקס מחובר לחשבון גוגל אדס. קחו בחשבון שהקודים הישנים כבר איבדו מיעילותם, ואתם תאבדו מידע יקר ערך בקמפיינים שלכם. עדיף להחליף, זו גם המלצת גוגל.
בהצלחה!