בלוג השיווק Growth Badger עשה מחקר טראפיק מקיף באמצעות סימילאר ווב, ובדק 3.252 מיליארד כניסות לאתרים דוברי אנגלית במהלך מאי, יוני ויולי 2019. הממצאים המרתקים מגלים עד כמה תלויות נישות מסוימות בטראפיק המגיע מגוגל ומפייסבוק, מהם מקורות התנועה הנוספים לנישות אלו ועוד.
לצורך המחקר נבדקו 12 נישות עיקריות: טכנולוגיה, אופנה ויופי, עסקים ושיווק, נדל”ן, בריאות ורפואה, אוכל ומתכונים, כושר גופני, עיצוב ופיתוח, פיננסים, צילום, תיירות ומטבעות וירטואליים.
תמצית הממצאים העיקריים
1. הנישה הכי תלויה בגוגל היא נישת הבריאות והרפואה – 87.85% מהטראפיק בנישה הזו מגיעים מחיפושים.
2. הנישה הכי פחות תלויה בגוגל היא נישת המטבעות הווירטואליים (קריפטו) – 45.74% מהטראפיק בנישה הזו מגיעים מחיפושים.
3. פייסבוק אחראית ל-65.36% מכל הטראפיק מתוך מדיה חברתית – היא מביאה יותר כניסות בחודש מאשר כל שאר הרשתות החברתיות יחד.
4. אינסטגרם אחראית להכי פחות טראפיק – מתחת ל-1% בכל הנישות שנבדקו. אפילו מותגי אופנה ויופי שחבים את קיומם לאינסטגרם, מקבלים פחות מ-5% מהטראפיק החודשי שלהם מאינסטגרם, בעוד שחיפושים מביאים פי 10 יותר כניסות.
5. הנישה הכי תלויה בפייסבוק היא נישת העסקים והשיווק – 13.52% מהטראפיק בנישה הזו מגיעים מהרשת החברתית הגדולה בעולם.
6. פייסבוק היא הרשת החברתית החשובה ביותר לכל נישה, למעט שתיים – עיצוב ופיתוח (יוטיוב שולט בנישה הזו) וכן קריפטו.
7. גוגל מביא פי 8 יותר טראפיק מכל הרשתות החברתיות יחד.
8. חיפושים הם האפיק הגדול ביותר של טראפיק בכל הנישות, והם מייצרים את עיקר התנועה ברשת האינטרנט.
9. הבלוג המוביל הממוצע מקבל 66.47% מהטראפיק שלו מחיפושים – מתוכם 99.77% אורגני ו-0.23% ממומן.
10. אתר רדיט מייצר פי 3 יותר טראפיק לבלוגים מאשר יוטיוב.
עד כאן סיכום הממצאים העיקריים. מי שרוצה להיכנס לעומק המחקר ולמתודולוגיה, מוזמן לעשות זאת כאן: https://growthbadger.com/traffic-study
רגע לפני שאנו ממשיכים, ניתן לראות כי כמעט 27.5% מהטראפיק לכל 12 הנישות מגיע בצורה ישירה (Direct). זהו חלק מכובד מאוד מנתח הטראפיק, אבל כותבי המחקר מתייחסים אליו כאל תנועה שנוצרת בעיקר מתודעת המותג. דירקט יכול להיות תוצאה של מספר סיבות, כגון מסרים מיידיים (וואצאפ, פייסבוק מסנג’ר), תיוג לוקה בחסר של קמפיינים ומקורות תנועה “אפלים” (Dark Social) וכן הלאה.
עד כמה הנישות השונות תלויות בגוגל
במחקר קודם שבוצע על ידי Sparktoro וחברת Jumpshot, ראינו שגוגל שולט ביותר מ-90% מהטראפיק. גם המחקר הנוכחי מחזק את הממצאים הללו, ומאפשר לראות באיזו רמת תלות נמצאת כל נישה מה-12 שנבדקו.
כפי שניתן לראות מהתרשים המצורף, מידת התלות בגוגל נעה מ-45% ועד כמעט 90% כשמדובר בטראפיק. זוהי תלות לא מבוטלת, וככל שהיא גדלה כך הנישה פגיעה יותר לשינויים ולתהפוכות.
מהן הרשתות החברתיות החשובות ביותר בכל נישה
הממצאים מראים שפייסבוק שולטת בטראפיק ממדיה חברתית. רשתות אחרות כגון אינסטגרם, סנפצ’ט וטיק-טוק בנויות בצורה כזו שקשה מאוד לחלץ מהן תנועה החוצה לנכסים אחרים, ובכך למעשה הן בטלות בשישים מבחינת מדידה של טראפיק.
הנה חלוקת הרשתות החברתיות המובילות, בהתאם ל-12 הנישות שנבדקו במחקר:
מהם כל מקורות התנועה בכל נישה
מכיוון שגוגל שולט ביותר מ-90% מהטראפיק ממנועי חיפוש, ניתן להזניח את שאר המנועים בתעשייה ולהגיד שכל מה שנובע מחיפושים – מגיע מגוגל (פלוס-מינוס). בהתאם לכך גם בוצע המחקר, והרי החלוקה הבאה של מקורות תנועה עיקריים לפי נישה:
כפי שכבר צוין בתחילת המאמר, אחד התחומים שתלויים חזק בגוגל הוא הבריאות. אם חושבים על זה לרגע, זה לגמרי הגיוני – אנשים בדרך כלל לא ידברו על בעיות הבריאות שלהם במדיה חברתית. כל מידע שהם רוצים לקבל בסודיות, יכול להגיע מחיפושים.
רגע לפני סיום
יש לזכור שהמחקר נסוב סביב מקור אחד של מידע, דהיינו נתוני Similar Web. בתוך כך ראוי לדעת שספקי נתונים אחרים יכולים להציג מידע שונה – למשל, בדיקה של הרשתות החברתיות המובילות בעולם באמצעות StatCounter, מראה שפינטרסט מייצרת 15.5% מהטראפיק בסושיאל; זאת לעומת 2.21% בלבד בנתוני סימילאר ווב.
ומה באשר לנתח הטראפיק הישיר המוצג בתחילת המאמר? יש לשער שהוא יגדל ויילך, כפי שקורה בשנים האחרונות. מקורות תנועה רבים לא מאפשרים מעקב סדיר כלשהו, ומייצרים “טראפיק אפל” שבלית ברירה מושלך לפח האשפה הנקרא “דירקט”.
מי שמעוניין להעמיק בחלוקת הנתונים לפי נישה, יכול לעשות זאת כאן >>>
רוצים לשפר את הטראפיק לנכסים הדיגיטליים שלכם? בואו לשמוע איך אתר “כלות אורבניות” הגדיל את התנועה האורגנית ב-30% באמצעות קהילת פייסבוק, בכנס נקסט קייס 2019.
כנס Next Case הוא היחיד והגדול מסוגו בישראל, המציג אך ורק מקרי בוחן אמיתיים. 11 בדצמבר 2019 – רק פרקטיקה, רק מה שבאמת עובד. לפרטים והרשמה >>>