מה זה ספאם?

(Spam)
ספאם

תוכן עניינים

הספאם נמצא בשימוש יומיומי אצל כל מי שעוסק בקידום אתרים בכובע שחור. הוא בא לידי ביטוי, בין היתר, בריכוז  גבוה מידי של מילות מפתח, שימוש בתוכן חסר משמעות, בניית קישורים בצורה לא מידתית ועוד. הכל נעשה במטרה לקדם את האתר כמה שיותר מהר לדף הראשון של תוצאות החיפוש. האלגוריתמים של גוגל, פנדה ופינגווין, מסוגלים להעניש את האתרים על Spam די מהר. אלה הם המרכיבים העיקריים של הספאם:

צפיפות מילות מפתח גבוהה מידי

על מנת לקדם דף כלשהו בצורה אורגנית בגוגל, רצוי לשלב את מילות המפתח בצפיפות של 1% לאורך המאמר. כמו כן, יש לשלב אותן גם בנתוני המטא. כאשר מדובר ביותר מאחוז אחד לאורך הטקסט – זהו ספאם, אלא אם כן הכתיבה היא טבעית כך שאינה גורמת לטקסט להיראות מגוחך. איך תדעו שהטקסט לא מוספם? פשוט תקראו אותו לעצמכם בקול. אם הוא לא טבעי ומאולץ, הוא יישמע לכם צורם די מהר. בכל אופן, קידום שחור בדרך כלל כולל אזכור של הביטוי אחת לכמה מילים או משפטים. תמיד מומלץ לעשות חיפוש בטקסט (Ctrl+F) במטרה לבדוק כמה פעמים חוזרת מילת המפתח במאמר. בקרת איכות על צפיפות מילות המפתח יכולה לשפר את מיקומי האתר.

מיסוך (Cloaking)

אחת השיטות  היותר מיניפולטיביות בתחום הקידום השחור. היא כוללת הטמעת טקסט בתוך העמוד בצבע הרקע של העמוד, למשל, טקסט לבן על רקע עמוד לבן. המשתמש לא יראה את טקסט זה, שכולל ריכוז של מילות מפתח, אבל גוגל יסרוק אותו. מדובר בספאם טהור שגוגל מעניש אתרים על השימוש בו די מהר. שימו לב למילים המודגשות כאן למטה – במקור זהו טקסט לבן שמפיע אחרי הטקסט הרגיל.

ספאם מילות מפתח

טקסט חסר ערך

להעלות תוכן לאתר שלכם רק על מנת שיהיה בו עמוד שמחזיק מילות מפתח זוהי טעות. טקסט קצר וחסר ערך שאין לו כל משמעות למשתמשי האתר יגדיל את אחוז הנטישה. אומנם הוא לא יוביל ישירות לעונש מגוגל, אבל גם לא יעזור לכם להתקדם כמו שתוכן ארוך ואיכותי יכול לעשות. ככל שהזמן עובר, כך קל יותר לגוגל לזהות דפוסים של תוכן חסר ערך ולא רק כי הוא מורכב מספאם טכני כמו ריכוז יתר של מילות מפתח, אלא גם לפי אחוז השהיה באותו דף, ה-CTR, האורך שלו ועוד גורמים נוספים שבסופו של דבר מובילים לתיוגו כספאם.

קישורים פנימיים

לקישורים פנימיים באתר ישנה השפעה על הקידום. אומנם לא כמו לקישורים חיצוניים, ובכל זאת, שימוש לרעה בקישורים הללו יכול להוביל לעונש מגוגל.

דוגמאות ל-Spam טהור:

  • יצירת רשימה של מילות מפתח בסוף מאמרים ובניית קישורים מהם על דפים מקודמים באתר
  • קישור בטקסט בכל פעם שמופיעה מילת מפתח
  • כמות לא פרופורציונלית של קישורים בתוכן
  • בניית קישורים אך ורק על טקסט עוגן מדויק הכולל מילת מפתח ללא שום גיוון
  • פוטר עמוס בקישורים לכל דף אפשרי באתר
  • בניית קישורים מאתרים שאין להם קשר לאתר גם מבחינת נושא האתר וגם מבחינת טקסט העוגן

קישורים חיצוניים

במקרה זה ניתן לחלק את מוקדי הספאם לשניים:

1. ע”י מקדם האתר – הצפה של האתר בכמות גדולה של קישורים יוצאים, כאשר כולם על מילות מפתח. בניה מסיבית של קישורים ביום אחד יכולה אומנם להקפיץ את מיקום האתר בגוגל באופן משמעותי, אולי אפילו לדף הראשון, אבל באותה המהירות הוא יכול לעוף משם.

2. ע”י מתחרה – טקטיקה ידועה של מקדמים שמעוניינים לקדם את הלקוח שלהם, על ידי פגיעה במתחרים. הם בונים כמות גדולה של קישורים מאתרים שנחשבים למקורות לא איכותיים. ניתן לנטרל את הקישורים האלה על ידי העלאת קובץ דחיית קישורים דרך כלי מנהל האתרים.

שימוש בתוכן כפול

פעם, לפני אלגוריתם פנדה, שיטה זו כלל לא נחשבה לספאם ואפילו הייתה שגרתית בתהליך קידום האתר. היא כללה העלאת אותו התוכן בכמה מקורות חיצוניים ובניית קישורים ממנו לאתר. כיום גוגל לא רק מעניש אתרים על תוכן פנימי כפול, אלא גם על תוכן חיצוני כפול. לכן חשוב להימנע לא רק מהעתקת תכנים, אלא גם להקפיד לבדוק שהמתחרים לא מעתיקים מכם. אמנם מי שהעתיק אמור להיפגע אבל לא תמיד זאת התוצאה הסופית.

קישורים שימושיים

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.