מקדמי אתרים משתמשים בכלים שונים בעבודתם באופן יום-יומי. יש תחומים שבהם שימוש בכלי אחד לא מספיק, למשל, בניית קישורים: כדי לבדוק מה קורה עם הקישורים הנכנסים שלכם, אין אף כלי שמספק את התמונה המלאה, וצריך להשתמש בכמה כלים שונים כדי לקבל כמה שיותר נתונים. אך מעכשיו, נראה שזה הולך להיות קל יותר: ספקית מאגרי הקישורים Majestic, וחברת SEM rush, הידועה בכלי מחקר מילות המפתח שלה, החליטו לפרגן לקהילת מקדמי האתרים עם שיתוף פעולה שצפוי להיות אפקטיבי במיוחד: אינטגרציה של מאגרי הקישורים הנכנסים של מג’סטיק בכלי בדיקת הקישורים של SEMrush.
בעדכון בבלוג של מג’סטיק מה-11 באוקטובר, דיקסון ג’ונס, סמנכ”ל השיווק הראשי של החברה, כותב:
אנחנו רוחשים כבוד רב ל-SEMrush ונראה שגם הם מחבבים אותנו, אז טוב שיש הזדמנות לשתף כראוי את החדשות. בעזרת טכנולוגיית ה-OpenApps שלנו, SEMrush ביצעו אינטגרציה של מג’סטיק בכלי מתקדם לבדיקת קישורים נכנסים, מה שיוכל לשפר משמעותית את מה שאתם יכולים לעשות עם הנתונים שלנו ב-SEMrush.
המשמעות היא שמעכשיו, יהיה ניתן לחבר את נתוני ה-API של מג’סטיק ל-Backlink Audit Tool של SEMrush בקליק אחד. האינטגרציה תאפשר לבצע ניתוח מהיר ומקיף של כל הקישורים הנכנסים של אתר מסוים, זאת באמצעות סריקה חוזרת של SEMrush של כל הקישורים הנכנסים שמגיעים מהמאגרים של מג’סטיק. כדי לעבוד עם האינטגרציה צריך שיהיו לכם גם חשבון במג’סטיק וגם חשבון ב-SEMrush.
מהן הפעולות שניתן לבצע באמצעות הכלי החדש?
בפוסט עדכון משלהם, SEMrush מפרטים את הבדיקה שיהיה ניתן לבצע באמצעות האינטגרציה, על פי השלבים הבאים:
- אנליזה: לאחר חיבור של הנתונים של מג’סטיק ושל Google Search Console ל-Backlink Audit Tool, הוא יבצע ניתוח אוטומטי של כל הקישורים הנכנסים על פי למעלה מ-50 מרקרים רעילים ויחלק אותם לשלוש קבוצות: קישורים רעילים, קישורים רעילים בפוטנציה וקישורים לא רעילים, כך שתוכלו לתעדף את המשך העבודה עם הקישורים.
- Disavow: את הקישורים הרעילים תוסיפו לרשימת disavow כדי להעביר אותה ל-Google Disavow Tool בלי הפרעות.
- יצירת קשר: במקרה שברצונכם להסיר את הקישור או לשנות את טקסט העוגן שלו, אם אתם מרגישים שמוטב קודם לפנות לבעלי האתר, תוכלו להוסיף את כל הקישורים הרלוונטיים לרשימת ההסרה ולחבר את חשבון הג’ימייל שלכם כדי שתוכלו לבצע פניה לבעלי האתר ולבדוק את ההתקדמות באופן מיידי.
- מעקב: ניתן לעקוב אחרי ההתקדמות באמצעות הלשונית Lost&Found, בה תוכלו לראות דברים כגון רשימה של הקישורים הנכנסים שקיבלתם בחודש, קישורים מזיקים חדשים, תוצאות קמפיין בניית הקישורים שלכם, קישורים שבורים, קישורים שאיבדתם בחודשיים האחרונים וקישורים שאיבדתם לפני זמן זה.
בפוסט של מג’סטיק, דיקסון ג’ונס מראה כיצד בדיקת הקישורים ב-SEMrush נראית לפני ואחרי חיבור למג’סטיק:
זה לפני:
וזה אחרי:
לדברי ג’ונס, השינוי מתבטא בנתונים הבאים:
- עליה של 404 אחוזים ב-Referring Domains
- עליה של 248 אחוזים בקישורים
- עליה של 1555 אחוזים במספר הקישורים הרעילים שזוהו
מה הסיבה לשיתוף הפעולה?
נראה שבמקרה זה, מג’סטיק ו-SEMrush הבינו שטובים השניים מן האחד. על פי ג’ונס, האינטגרציה החדשה מאפשרת למשתמשים לקבל את העוצמה המלאה של שתי הטכנולוגיות כבר היום מבלי להמתין שכל אחת מהחברות תבנה כלי שמחקה את יכולותיה של השניה. בנוסף, המשתמשים משלמים רק עבור מה שהם מקבלים: מי שלא מעוניין בנתונים של הקישורים לא זקוק למג’סטיק ויכול להשתמש רק ב-SEMrush, ומי שלא זקוק לתובנות ש-SEMrush מספקת כמו אלה הקשורות ל-PPC, יכול להשתמש רק במג’סטיק. אך מי שמעוניין בבדיקת קישורים מקיפה שעושה שימוש בהרבה מאד קישורים, עשוי למצוא שהאינטגרציה בין שתיהן מאד שימושית עבורו.
בידיעה שפורסמה בבלוג של INside Performance Marketing, מצוטטת המנכ”לית והמייסדת השותפה של SEMrush, אולגה שצ’גולב, כאומרת את הדברים הבאים:
כשני שחקנים מובילים בשוק ה-SEO אנחנו עובדים יחד כדי לעזור לתעשייה שלנו לקחת את חוויית בדיקת הקישורים הנכנסים צעד קדימה. אנחנו מאמינים שזוהי ההתחלה של שותפות ארוכת-טווח ושיתוף פעולה שישנה את כללי המשחק.
מה דעתכם?
התנסיתם כבר בכלי החדש? מה חשבתם? האם לדעתכם הוא באמת קפיצת מדרגה רצינית או שהוא פשוט nice to have ולא ישפיע משמעותית על הפעולות היומיומיות שלכם?
שתפו את דעתכם בתגובות!