[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]
תכונות חדשות במג’סטיק
מג’סטיק הכריזו על שלוש תכונות שימושיות שלפי ההודעה שלהם, לא מופיעות אצל אף מתחרה: התכונה הראשונה מאפשרת לראות את מספר הקישורים הפנימיים והיוצאים בעמוד אליו הקישור נכנס מהאתר שנבדק, כמו גם את מספר הדומיינים אליו הוא מקשר.
התכונה השנייה היא שדרוג קטן, אבל כזה שעשוי להיות משמעותי: הצגת הכותרת של העמוד המקשר. למעשה זה משהו שהרבה אנשים ביקשו, אבל לקח זמן להטמיע אותו.
התכונה השלישית היא אולי הכי רלוונטית אלינו ומציגה את השפה הדומיננטית בעמוד המקשר. הדבר יכול להיות מאוד מועיל לזיהוי של קישורי ספאם מאתרים שכתובים בשפות שונות לחלוטין מאלו בהן האתר המקושר כתוב.
מעבר לכך, יש כמה שדרוגים קוסמטיים אבל משמעותיים כמו תמיכה במסכים רחבים וסידור חדש של הטבלאות בלי ליצור תאים גדולים מדי.
הכפלת התקציב היומי באדוורדס
ביום רביעי לפני שבוע וחצי, גוגל יצרה מהומה קטנה כאשר הודיעה שהיא תבצע חריגות בתקציב היומי של קמפיינים באדוורדס עד לפי שניים מהתקציב היומי שנקבע מראש. כלומר, אם עד העדכון החריגה המקסימלית הייתה של 20%, מעכשיו יהיה מדובר בחריגה אפשרית של עד 100%!
ג’יני מרווין סיכמה את השינויים. בגדול, אין יותר מדי שינויים דרסטיים מעבר להכפלת התקציב היומי עצמו, אבל יש כמה דברים שצריך לדעת, למשל, מתי התקציב היומי מתאפס.
הטור גם מציג כמה סיטואציות נפוצות ואיך הן יושפעו מהשינוי: לדוגמה, קמפיין שרץ רק חלק מהחודש, קמפיינים שרצים באופן קבוע אבל התקציב שלהם משתנה מדי תקופה, וכן הלאה.
האם סרטוני ההסבר של גוגל חוזרים?
מי שמתגעגע לסרטוני השאלות והתשובות של גוגל בוודאי ישמח לגלות שהם כנראה יחזרו. גוגל אפילו הקצתה טופס ייעודי לעניין בו אפשר להתחיל לשלוח שאלות.
החלק המעניין הוא שדני סאליבן (לשעבר העורך הראשי של Search Engine Land), התחיל לעבוד החודש בגוגל בתפקיד שמוגדר כניהול יחסי הציבור של גוגל מול בעלי אתרים. לא ברור האם תהיה לו גישה למחלקת הספאם או למחלקה פנימית בחברה כמו שהייתה למאט קאטס, אבל זה בהחלט עשוי להיות מעניין…
כך תיראה האפליקציה העסקית של WhatsApp
עדכון קצת ישן, אבל יותר מדי חשוב מכדי שנוותר עליו : אתר Android Police חשף כיצד תיראה האפליקציה החדשה של ווטסאפ לעסקים שתהיה נפרדת מהאפליקציה הרגילה. מטרת האפליקציה היא לאפשר לעסקים ליצור קשר טוב יותר עם הלקוחות שלהם. הגישה לבטא נתנה לאתר את האפשרות להוסיף צילומי מסך באיכות גבוהה ממסכים שונים באפליקציה.
החידוש באפליקציה הוא כאמור שהיא תוכל לתפקד בנפקד מהאפליקציה הרגילה של החברה בעזרת מספר שלא יחשוף את המספר המקורי של הטלפון (אלא אם כן אתם ממש רוצים להמשיך לקבל הודעה מלקוחות לחשבון הפרטי שלכם באחת עשרה בלילה…). אפשר כמובן גם להתקין אותה רק על הטלפון שמיועד לעסק.
החלק המעניין באפליקציה הוא כמובן הפרופיל העסקי: בפרופיל זה יהיו פרטים בסיסיים על העסק כמו קטגוריה (תיוג), כתובת מייל ומיקום. בנוסף, אפשר לקבוע הודעות “לא נמצא” ולתזמן אותן לשעות ספציפיות ביום.
מצד הלקוח, כאשר לקוח משגר הודעה אל העסק, הוא יכול לראות שמדובר בעסק בעזרת הסימון המתאים.
למרבה הצער, עוד לא לגמרי ברור איך האפליקציה תמנע מבעלי העסקים לשלוח ספאם אל הלקוחות, אפילו אם הם לא יוכלו לראות את המספר הפרטי שלהם. האם הלקוחות יוכלו לבחור לקבל הודעות רק בתגובה להודעה שלהם ולהחליט לנעול את השיחה? בינתיים מדובר בהשערות בלבד.
למה פייסבוק לא יכולה למנוע את הפייק ניוז עם אלגוריתם?
הרבה אנשים שואלים את עצמם למה פייסבוק לא מנסה לטפל בפייק ניוז ברמת האלגוריתם? לאלכס סטאמוס, אשר מוגדר כמנהל האבטחה הראשי של החברה ועליו הוטלה המשימה לחקור איך ואם רוסיה ניסתה להתערב בבחירות בארה”ב, יש תשובה: זה מורכב.
לפי סטאמוס, שפרסם סדרה של ציוצים בנושא, בניגוד למה שחושבים בתקשורת, אם פייסבוק הייתה נותנת לאלגוריתם לבצע את המשימה, סביר להניח שהיא הייתה הופכת לסוג של משטרת מחשבות שמטילה טאבו על נושאים מסוימים, אפילו אם היא רק הייתה מנסה לצמצם את המשימה לכאלו שכנראה הופצו על ידי בוטים.
בשביל המשימה הזו, פייסבוק שכרה לפי הדיווחים אלף אנשי צוות חדשים שתפקידם לבדוק מודעות אשר עשויות להתמקד בנושאים כמו דת, פוליטיקה ובעיות חברתיות נפיצות.
אגב, בעבר כבר פורסמו דיווחים על כך שפייסבוק מעסיקה מאות עובדים בשכר זעום שהתפקיד שלהם הוא לסנן פוסטים בעייתיים, אך סביר להניח שבמקרה ההוא, מדובר בפוסטים אורגניים של משתמשים ולא במודעות.
כזכור, לעומת פייסבוק, לגוגל יש פתרון חצי אוטומטי לעניין החל מאפריל 2017 שפועל באמצעות תגית מיוחדת.