קטע טקסט המורכב ממילה או כמה מילים עליו נבנה קישור לאתר חיצוני או לדף פנימי באתר. לטקסט העוגן ישנה חשיבות רבה בתחום קידום האתרים מכיוון שהוא אחד הגורמים המסמנים למנועי החיפוש מהו נושא העמוד בפרט ומהו אחד הנושאים בהם עוסק האתר בכלל.
האנקור טקסט הוא חלק בלתי נפרד מעבודות בניית הקישורים של כל מקדם אתרים. יש לבצע את בניית טקסט העוגן בחכמה מכיוון ששימוש לא נכון עלול להסב נזק לקידום האתר.
איך בדיוק נראה האנקור טקסט?
בדוגמה הבאה, הדף מקודם על הביטוי “טכנאי מזגנים בראשון לציון”:
לכן טקסט העוגן שלו מבוסס על מילות המפתח עליהן הוא מקודם.
איך מסמנים טקסט עוגן?
לא אחת קורה שכאשר בונים קישור על טקסט עוגן, הטקסט לא מסומן בשום צורה מיוחדת כי זוהי ברירת המחדל של מערכת הניהול. רק כאשר מרחפים עם העכבר מעל המילים, ניתן להבין שמדובר בקישור. כאשר לא ניתן לדעת מהם הקישורים בדף – נפגעת חוויית המשתמש. במקביל, הצגת קישור באופן זה, עלולה לפגוע בקידום האתר, מכיוון שגוגל עלולים לפרש זאת כניסיון מיסוך ולכן עדיף להימנע מכך. ניתן לסמן את האנקור טקסט ע”י אחד או יותר מהאופנים הבאים
- צביעת הטקסט
- הדגשתו
- סימונו בקו תחתון
חשוב מאוד: להימנע מהבלטת הקישור ע”י הפיכת הטקסט לכותרת H.
אם ברשותכם אתר וורדפרס עם תוסף קידום האתרים Yoast, במקרה שתחליטו שלא לבנות קישור על מילת המפתח של הדף, תוכלו לראות אור אדום נדלק והערה המציינת שלא עשיתם זאת. חשוב להבין שעל אף שחשוב מאוד לקשר על טקסט עוגן הכולל מילת מפתח, ועל אף ההתראות ב-Yoast במקרה שלא עושים זאת, אין זה אומר שצריך לפעול בצורה אוטומטית מבלי להפעיל שיקול דעת. חשוב שלא להתייחס לקידום אתרים אורגני במבט צר, אלא בצורה רחבה ביחס לכל דפי האתר. למשל – אם כל דפי האתר מקשרים על טקסט עוגן מדויק, כלומר רק על מילות המפתח המקודמות, אלגוריתם פינגווין של גוגל עלול לראות את עבודות הקישורים הפנימית באתר כספאם טהור. לכן חשוב ליצור פרופיל קישורים מגוון. אותם הכללים חלים גם על בניית קישורים נכנסים לאתר.
לא רק לטובת קידום אתרים
טקסט העוגן צריך קודם כל לפעול לטובת חוויית המשתמש, ורק לאחר מכן לטובת קידום אתרים אורגני. על טקסט העוגן המקושר להפוך את הגלישה של המשתמש לכמה שיותר יעילה באמצעות העשרת הידע שלו. למשל, קישור על מושג כלשהו יכול להוביל למאמר שיפרש את המושג, וכך כל מי שלא מבין אותו יוכל לעבור לקריאת ההסבר עליו. מי שמבין, יוכל לוותר על המעבר דרך הקישור ולהמשיך ברצף הקריאה מבלי שיצטרך לקרוא קטע טקסט שאינו מועיל לו או פשוט לבזבז זמן על למצוא נקודה חדשה להמשיך ממנה את הקריאה. טקסט עוגן יכול גם לכוון את המשתמש למוצרים שונים ולהניע לפעולה בצורה מאוד פשוטה על ידי הביטוי: “לחץ כאן”, “צרו קשר ב….” ועוד.
כך תגוונו את טקסט העוגן
גיוון תורם ליצירת פרופיל קישורים טבעי הרבה יותר ובכך ממזער את הסיכוי שהאתר ייפגע מאלגוריתם פינגווין, או שהקישורים שמובילים אליו, במקום להועיל, פשוט יהיו חסרי תועלת. זהו תמהיל הקישורים המומלץ:
- 1/3 טקסט עוגן מדויק – הביטוי המקודם כפי שהוא.
- 1/3 טקסט עוגן לא מדויק – מילת המפתח בצירוף אותיות חיבור, מילים נוספות או וריאציה של הביטוי. למשל במקום לקשר על טקסט העוגן “חברת ניקיון” אפשר לקשר על הביטוי: “חברה לניקיון ופוליש לעסקים”.
- 1/3 שם מותג, דומיין או הנעה לפעולה – כאמור “לחץ כאן” זאת דרך טובה במקרים מסוימים ליצירת קישור פנימי או חיצוני. כמו כן, קישור על המותג או כתובת האתר כפי שהיא, יכולים להועיל לקידום ומיתוג האתר.